تیر 1400 - شماره 583
سیـنمـای ایـران
سرمقاله
از بازنویسی فیلم تا اَبر ژانر خشونت
درباره مسعود مهرابی؛ مردی که ایستاد
اجبار؛ عزیمت به سمت سایه
درآمدی بر کاربرد عناصر بصری در پوستر فیلم
دیده شدن به وقت اکنون ...
یادداشت
اقتباس سینما از ادبیات
دوگانه کیمیایی - دولتآبادی
مصاحبه
گفتوگو اختصاصی با داود اشرفی انیماتور «سونی پیکچِرز»
.
نقدفیلم
نقد فیلم خورشید
به اسم استعداد،به کام سر درگمی
جشنواره
مروری بر فیلمهای ایرانی اکران شده در جشنواره جهانی فیلم فجر
قواعد را بهم بریز!
تحلیلفیلم
یک اتفاق ساده
پرونده مکان
پدیدار شناسی مکان و مکانیت راه در سینمای عباس کیارستمی
جستاری بر رابطه قهرمان و مکان در سینمای ایران
در بیمکانی هویت مییابند
تصور تصویر مالکیت
تاریخ سینما
یك بستر و چند رویا
تکنولوژی و لحظات ناب در سینما
هنر و صنعت
فقدان دیالوگهای کسبوکاری در فیلم و سریالهای ایرانی
پرونده خشونت
پرهیز از خشونت در فیلمهای عباس کیارستمی
نکته کلیدی و شاید طلایی
سینمای کیمیایی
خشونتی دیگر
به حال و روز یک زامبی تبدیل شدهاند
«شنای پروانه» تنازعی برای بقا
.
سیـنمـای جهان
پرونده خشونت
رابطه خشونت و سینما
بد را خوب زیستن
خشونت و سینما
نقد فیلم
سابقه خشونت اثر دیوید کراننبرگ
یادداشتی بر فیلمِ «کشتنِ دو عاشق»
رازِ دیوید بودن
خشونت در فیلمها و تاثیر آن بر جامعه
سانسور علیه خشونت!
ردخون
درباره فیلم«کفرناحوم » ساخته نادین لبکی
مسیح در خیابانهای بیروت
آوازهای غمناک داشتن وحشتناک است
افراط در نمایش خشونت
کوایدان،داستانهایی از ارواح در تقابل با انسان
نگاهی به کارگردانی امرالد فنل در فیلم
«دختر خانم خوش آتیه»
نگاهی محتوایی بر اثر «باغوحش شیشهایی»
اول زنها و بچهها ...
سه بیلبورد خارج از اِبینگ میزوری؛
دولت مرهمی در خاطرم میگذرد
تحلیل فیلم
بمب،یک عاشقانه ساده پیمان معادی
انتخابات
فیلم« همه مردان رئیس جمهور»
ابعاد عظیم زد و بند در یک انتخابات
در گذشتگان
ند بیتی، لیزا بینس
گفت وگو
گفتوگو اختصاصی ماهنامه فیلم با
«حیفا المنصور» نخستین زن فیلمساز عربستان سعودی
سفرنامه، کن
چهلوهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم كن (فرانسه، 1994) 22 اردیبهشت تا دوم خرداد 1373
قصههای آسیایی: نسیم شرق
نظریه
نظریه بازنویسی فیلم
فیلمرا دوبارهبنویسید