شماره 524 - اردیبهشت 1396
سینمای ایران
جشنوارهی جهانی فیلم فجر: به سوی موفقیت، اما هم چنان انتزاعی
نگاهی به فیلمهای بخشهای مختلف جشنواره: سینمای سعادت/ جلوهگاه شرق/ جام جهاننما/ بزرگان سینما/ نمایش فیلمهای مستند/ بازسازی کلاسیکها/ سرزمین بالتیک/ سینمای کره/ سایههای وحشت/ در توضیح جایگاه ژانر وحشت: سایهی ماندگاری تمدن بشری
خشت و آینه: لطفاً تصحیح کنید! / حکایت کلاه و باد هوا / تف سربالا / چهارصدراه حوادث
احوالپرسی: اکبر زنجانپور: تئاتر به جای سینما/ اسدالله یکتا: بیکار ولی قانعم/ حبیب دهقاننسب: انگار فراموش شدهایم/ حسن بشکوفه: بلد نیستم در این فضا کار کنم
درگذشتگان: علی معلم: وادع در صحنه/ ک فیروزهای تمامعیار/ یادت هست؟/ خسرو شجاعزاده: مرگ غریب/ افشین یداللهی: جنون منطقی/ آتوسا اخوان: مرگی زودهنگام در غربت/ عارف لرستانی: سکسکهی مرگ
درتلویزیون: تلویزیون برای نوروز امسال چه تدارک دیده بود: همان کشتیبان، همان سیاست/ تلویزیون این بار هر چه در چنته داشت رو کرد: نامههای بدون آدرس
شارح شوریدگیهای شهری: نگاهی به ادبیات داستانی داریوش مهرجویی
رؤیاهای طاهره: طرح فیلمنامهای ساختهنشده از عباس کیارستمی
سینمای جهان
در جستوجوی کارگردانان از دست رفته: سه دنیای مالکوم سنت کلر/ به سرانگشت جادوی سینما: سفرنامهی سالزبورگ؛ سرزمین اشکها و لبخندها/ سفر به خارج: گزارشی از بنگلادش و جشنوارهاش - حرفهای دبیر جشنواره: کیفیت سینمای ایران خودش را تحمیل میکند
نقد فیلم
سه نقد بر ماجرای نیمروز (محمدحسین مهدویان)/ گفتوگو با محمدحسین مهدویان، نویسنده و کارگردان ماجرای نیمروز/ گفتوگو با بهزاد جعفری، طراح صحنه و لباس ماجرای نیمروز/ گفتوگو با محسن دارسنج، طراح چهرهپردازی ماجرای نیمروز / یک روز بهخصوص (همایون اسعدیان) / گشت 2 (سعید سهیلی)/ دو نقد بر مفتآباد (پژمان تیمورتاش)/ سه نقد بر آباجان (هاتف علیمردانی)/ گفتوگو با شبنم مقدمی، بازیگر آباجان/ دو نقد بر قهرمان آخر (جواد طوسی)/ مقایسهی نمایش مستند شلتر (امین میری) و فیلم مستند رؤیاهای دم صبح (مهرداد اسکویی)/ گفتوگو با پژمان جمشیدی، بازیگر خوب،بد،جلف
گزارش اکران: ماجرای نیمروز: مستندنمای کنجکاوی برانگیز/ گشت 2: بدون ارشاد/ آباجان: تخلف سینماها/ یک روز بهخصوص: یک موقعیت بهخصوص/ هنر و تجربه: اکران فیلمهای بدنه ممنوع/ آنچه در اکران 95 گذشت و آنچه در 96 خواهد گذشت: هم مثبت هم منفی