(۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ویژهی روز ملی سینما)
خبر، تلخ و بیرحم بود: ایرج کریمی را از دست دادیم پروندهی یک موضوع: بازیگران شخصیتساز، بازیگران تیپساز و نقشهای خاص نمک و فلفل به مقدار لازم!: نقش مکمل، عاملی برای پیشبرد داستان دوهای یک...: تیپهای آشنا و نقشهای مکمل در سینمای فارسی نقطهی انجماد بازیگری: قالبهایی که سه دهه فیلم به فیلم جابهجا شدند کمدی چاقی: آیا تپلها کمدینهای بهتری هستند؟ نان و عشق و مرغ بریان: گفتوگو با محمد تبریزیان (همایون) دربارهی تیپ «وردست کمیک آرتیسته» و کارنامهاش جادوی بازیگر نقش دوم: در حاشیه، در اصل راههای رسیدن به بهشت: مسیرهای متفاوتی که قرار است به مقصدیکسان برسند آنتاگونیستهای خاکوخلی، فمفتالهای گلمنگلی: مردان بد/ زنان بد: سیری در نقشهای منفی تاریخ سینمای ایران more سایههای شرارت یا: شری که دوستش میداریم: شخصیتهای منفی؛ خاستگاهها و ریشهها شانس آوردیم که معادل فارسی ندارد!: پدیدهی character actor و برداشت تئاتر و سینمای ما این اشکهای شور از کجا میآید؟: گفتوگو با گوهر خیراندیش دربارهی یک بازیگر غریزی: گفتوگو با مهران رجبی فرعی برابر اصل: نقشهای مکمل طلایی در فیلمهای موج نو و آثار متفاوت و مستقل سینمای ایران نمیخواستم مردم را از دست بدهم: گفتوگو با حسن رضایی مارهایی که با من خزیدهاند: این مکملهای طلایی آن عوضی را طرد کن: مبانی نظری تحلیل نقش مکمل و بررسی دو کلیشهی سینمایی: مرد عوضی/ زن عوضی بازیگر باید متقاعدکننده باشد: گفتوگو با حبیب رضایی یک گام به پس، دو گام به پیش: مسیرها و الگوهای موجود در بازیگری گنجینههای کوچک: مروری بر چند نقش دلپذیر که خاطره شدند شمایل یک دوران: یک بررسی نمونهای: سگکشی اندر حکایت شاهقلی و شاه: مروری بر برخی مکملهای طلایی سینما و تلویزیون ایران نمیتوان تخیل نداشت و هنرمند بود: گفتوگو با مهران احمدی شیشهی عمر نقش اول: از گاتهام سیتی تا تهران در یک نگاه حکایت پیرمردی که همیشه کودک بود: به یاد رضا شیخاحمد خمسهای، خیمهشبباز و بازیگر نقش دوم نیمی از پردهی آخر: گفتوگو با مرتضی ضرابی گوهر شبچراغ و آینههای اطرافش:راهنمای بازیگران شخصیتساز ایرانی سایههای پشت پنجره: راهنمای کاراکتر آکتورهای سینمای کلاسیک آمریکا
|