(اسفند ۱۳۹۸)
شکلات تلخ: گزارشهای سیوهشتمین جشنوارهی فیلم فجر بررسی جشنوارهی سیوهشتم؛ فیلم به فیلم تلخ چون قرابهی زهر...: فیلمها از زاویهی طعم و فضا دوست داشتن از عشق برتر است: دربارهی پوست نگرشهای متفاوت در مطالبات اجتماعی: واکنش اجتماعی: نشانهها و دیدگاهها بهانههایی برای باران و بلوا: جشنوارهی خود را چهگونه گذراندید؟ سکون و سکوت، پرخاش و شورش: مروری بر چند فیلم مهم ساموراییها و سریر خون!: از گوشه و کنار جشنواره و فیلمها ستارههای شب تار: چهرههای قدرنادیده پول کثیف: نگاهی به نمایش فساد اقتصادی در فیلمهای جشنواره more پرسه و خلسه: نگاهی به فیلمهای مهم جشنواره با تمرکز بر فرم بصری با همین چیزها...: سکانسها، لحظهها و نکتههای مهم فیلمهای خوب و بد جشنواره عبور از دهلیز: نسبت جشنوارهی فجر با سینمای مستند معماری قصه: کارکرد لوکیشن در فیلمهای جشنواره به لهجهی تصویرها: نقش مکان و جغرافیا در فیلمها گفتمانها و گونهها: روایتشناسی فیلمهای جشنواره بر اساس آرای میشل فوکو و نظریهی ژانر پنجرهی بستهی پیشنهاد!: دو فیلم و یک جشنواره نامههای عاشقانه: فیلمهای اول و دوم و سوم سینما باش و هر چه خواهی باش!: فرازها و فرودها شروعی تماشایی، پایانی خلاقانه: تیتراژهای مهم فیلمها در فراز و نشیب خلاقیت و تکرار: موسیقی فیلمهای جشنواره این گروه نفوذناپذیر!: گفتوگو با تهماسب صلحجو دربارهی تجربهی داوری در جشنوارهی سیوهشتم نظرسنجی منتقدان و نویسندگان ماهنامهی «فیلم»: فیلم برگزیده: آتابای در آداب جشن/ «پوست»اندازی شبِ بزرگداشتها: سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران «مهربان»ی در نقشهای منفی: ولی شیراندامی (1398-1310) یک اصفهانی در تهران: نصرتالله وحدت در مرز 95سالگی
سینمای جهان نمای دور: وزن شنل پورتمن بر شانههای اسکار/ شکست هارلی کویین در افتتاحیه/ موفقیت فصل نخست لاک و کلید در نتفلیکس/ چرا ایرلندی دست خالی از اسکار بازگشت؟/ روزهای خوش بونگ جون هو/ میشل اوباما در قاب کوچک/ بررسی یک وضعیت استثنایی برای نمایش فیلم در چین من اسپارتاکوس هستم: بازخوانی سینمایی تاریخ و ستارهی ابدی سایههای نیاکان فراموششده: نگاهی به سینمای جیمز گری فیلمهای روز: جنگ ستارگان: طلوع اسکای واکر(جی.جی. آبرامز)/ 1917 (سام مندس)
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:
https://telegram.me/filmmagazine
|