(۲۰ دی ۱۳۹۵)
نامهای ماندگار تاریخ سینمای ایران: 2 نسل، دو دوران داریوش مهرجویی: روشنفکر و تأثیرگذار؛ چه کسی از داریوش مهرجویی میترسد؟ کیومرث پوراحمد: مردی از گذشته برای امروز؛ آوازخوان آشنای ما جعفر والی: همیشه عاشق صحنه؛ پاداش سکوت/ و گفتوگویی با او علی مصفا: بازیگری با سکوت شوخ و مرموز؛ پشت آن نگاه چه خبر است؟ هدیه تهرانی: راه و رسم ستارگی؛ سنگ قیمتی ژرژ لیشینسکی: فیلمبرداری موقر و مؤدب و خوشپوش؛ دریافت اطلاعات با رمل و اسطرلاب محمود کلاری: فیلمبردار بزرگان؛ یکی از نسلی که تکرار نمیشود کیومرث وجدانی: نقد فیلم و فقط نقد فیلم؛ پرچمدار تئوری مؤلف در نقد فیلم ایران روبیک منصوری: صداگذار و همهفن حریف؛ مردی که به فیلمها جان میداد more بابک بیات: بین ماندن و رفتن؛ آهنگساز غریزیِ فیلم و ترانه ناصر چشمآذر: عاشق موسیقی؛ حکایت ساز شکسته... فردین خلعتبری: تجربهگرایی در عین حرفهایگری؛ این وظیفهی من است: مکاشفه ایرج رامینفر: طراحی صحنه و لباس، با جزییات؛ طراحی عشق آتوسا قلمفرسایی: طراحی صحنه و لباس، بدون جلوهفروشی؛ معجزهی تماشا پرویز یشایایی: از آغاز تا «دیوار»؛ فیلمهای من، امضای من علی سرتیپی: پخش و تولید، پلهپله تا اینجا؛ مافیای اکران یا استفاده از ظرفیتهای موجود؟ ژاله کاظمی: صدای ماندگار دوبله، نقاش و مجری؛ بانوی خاص ناصر طهماسب: صدای هزار رنگ؛ از کرامات حنجره تا کمالات انسانی اصغر بیچاره: از آغاز با این سینما بود؛ آینهی سینمای ایران اصغر شاهوردی: از آغازگران صدای سینما؛ راهی برای آیندگان دنیا فنیزاده: روح دمیدن به عروسک/ خندههای دنیا را گوش کن «هولیوود»: از آغازگران مطبوعات سینمایی؛ هالیوود در دههی 1320 با «هولیوود» آمد تکنولوژی: روند دیجیتالی شدن سینما در ایران؛ پایان عصر دایناسورها کاراوانفیلم: عمر پانزدهسالهی یک استودیو؛ یک داستان غمانگیز استودیو دماوند: ...و یکی از روبیکهای سینمای ایران؛ از کانونهای عصر طلایی دوبله درایوین سینماها: دولت مستعجل؛ از جادهی کرج و تهرانپارس تا ونک پلازا: سینمای شصتساله؛ سینمایی که دیگر نیست کانون سینماگران پیشرو: انشعاب در سینمای ایران؛ رقابت اقتصادی یا در جستوجوی سینمای برتر؟
|