شماره: ۵۱۸ (دی ۱۳۹۵)

سینمای ایران
خشت و آینه:
وقتی منافع شخصی‌مان به خطر می‌افتد.../ آیا دسیسه‌ای در کار است؟/ در مدح تحلیل/ شهرزاد در تله‌ی‌ کمپین‌های خودزنی/  گردی گردو نیست/ حالا این چه کاریه؟!/ حکایت همچنان باقی‌ست...!
رویدادها: فیلم‌های تازه: بدون تاریخ، بدون امضا (وحید جلیلوند)، چهل کچل (صادق صادق‌دقیقی)، بدل (روناک جعفری)، هشتگ (رحیم بهبودی‌فر)، انزوا (مرتضی‌علی عباس‌میرزایی)/ مروری بر خبرهای آذر: رکوردهای نیمه‌شکسته و مدال‌های نیمه‌طلا/ نمایش خانگی: خانه از پای‌بست آباد است!/ مرگ زرد
گزارش دهمین جشنواره‌ی‌ سینما حقیقت: تجربه‌های ناتمام/ سینمای حقیقت و سینمای دروغین.../ چک‌های درشت و پرداخت‌های قطره‌ای/ شیرین‌کاری و تجربه‌گرایی/ احوالپرسی: دیدار با احترام برومند، رضا فیاضی، رزیتا غفاری/ به یاد محسن سیف
درگذشتگان: محمد زرین‌دست (1395-1313): تلاش محترمانه برای بهتر بودن/ چون پرده برافتد
دیدهبان: نگاهی به متن و حاشیه‌ی رویدادهای سینمایی و فضای مجازی  more
درتلویزیون: روند سریال‌سازی سرعت می‌گیرد/ مسیر انحرافی: ماه و پلنگ
نقد فیلم:
نقدی بر تمرین برای اجرا (محمدعلی سجادی)/ نقدی بر مشکل گیتی (بهرام کاظمی)/ دو نقد بر موج نو (احمد طالبی‌نژاد)/ نقدی بر سینما نیمکت (محمد رحمانیان)/ چهار نقد بر سلام بمبئی (قربان محمدپور) / نقدی بر لاک قرمز (سیدجمال سیدحاتمی)/ نقدی بر نوراستنی (امید توتونچی)/ نگاهی دیگر به بهمن (مرتضی فرشباف)/ فروشنده و سایههای موازی از منظر روایت
گفتوگو با رخشان بنیاعتماد به بهانه‌ی‌ نمایش عمومی مستند «آی آدمها»: ما، جامعه‌ی‌ پزشکی و ماجرای نتیجه‌گرایی
گفتوگو با حبیب رضایی: سینمای ایران جهانی است؛ نیازی به اثبات ندارد
حقایق درباره‌ی‌ رعنا و عماد و فروشندهها: نسبت مرگ فروشنده (آرتور میلر) با فروشنده (اصغر فرهادی) و ارجاع‌ها به آثار بزرگ نمایشی در آن
گزارش اكران: آبان امسال، آبان پارسال
چهارراه حوادث: دوغ گوسفندی اعلا با آویشن

سینمای جهان
نمای دور:
ستاره‌ای صدساله شد: یک قرن کرک داگلاس/ آیا سینما در عربستان سعودی آینده‌ای دارد؟: صنعت سینما بدون سالن سینما!/ ده سریال برتر 2016: برترین‌های سال درخشان عصر طلایی/ جشن کمپانی موفق سنگاپوری: هفت فیلم در هفت‌سالگی/ پانزده مستند برگزیده‌ی‌ آکادمی اسکار اعلام شدند: رابطه‌ی‌ مغشوش آکادمی با فیلم‌های مستند/ فیلم‌ها و سریال‌های برگزیده‌ی‌ انستیتوی فیلم آمریکا: چراغ سبز دیگری به مل گیبسن/ شانس‌های اصلی اسکار به انتخاب ورایتی: خیلی مدعی، مدعی و کمی تا قسمتی مدعی!/ بازیگران محبوب 2016 به روایت آی‌ام‌دی‌بی: مارگوت رابی، محبوب‌ترین/ جی.جی. آدامز و سریال علمی‌خیالی جدید: آدمی که خودش می‌تواند سوژه‌ی‌ جذابی باشد/ امسال باید سال سینماگران سیاه‌پوست در اسکار باشد: سالی سرنوشت‌ساز برای آمادمی اسکار
روی پرده: معرفی فیلم‌های تازه‌ی‌ سینمای جهان: سرزمین رؤیایی/ لا لا لند (دیمین شازل)، آن‌ چه در پیش است (میا هانسن- لوو)، منچستر کنار دریا (کنت لونرگان)، لاک‌پشت سرخ (میشایل دودک ده‌ویت)، من کاکاسیاه تو نیستم (رائول پک)
فیلم‌های روز: نقدی بر او (پل ورهوفن)، نقدی بر غ‌گ‌م/ غول گنده‌ی‌ مهربان (استیون اسپیلبرگ)، نقدی بر غریبه‌های به‌تمام‌معنا (پائولو جنووزه)، نقدی بر اسنودن (الیور استون)، نقدی بر آنتروپوید/ انسان‌نما (شان الیس)
بازخوانی‌ها: در جست‌وجوی کارگردانان از دست رفته، بخش اول: جیمز کروز
ضد نقد: سرگیجه آلفرد هیچکاک: خواربارفروشی وودی آلن به جای ترومپت زدن در کافیه‌های نیویورک
جایگاه مبهم و مشکوک قهرمان در سریال‌های عصر طلایی و دنیایی یکسان‌ساز: بخش سوم: دنیای بدون قهرمان، سریال‌ها بدون قهرمان
گزارش بیست‌ونهمین جشنواره‌ی‌ توکیو: فرش قرمز، زیر باران
گزارش جشنواره‌ی‌ فیلم لندن: رؤیاهای دم صبح
گزارش جشنواره‌ی‌  انیمیشن اتاوا: چهل سالگی


آرشیو
شماره:۵۳۳ (نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۲ (آبان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۱ (مهر ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۰ (۲۰ شهریور ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۹ (شهریور ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۸ (مرداد ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۷ (تیر ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۶ (خرداد ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۵ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۴ (اردیبهشت ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۳ (فروردین ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۲ (اسفند ۱۳۹۵)
شماره:۵۲۱ (۱۲ بهمن ۱۳۹۵)
شماره:۵۲۰ (بهمن ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۹ (۲۰ دی ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۸ (دی ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۷ (آذر ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۶ (بیست آبان ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۵ (آبان ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۴ (مهر ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۳ (۲۰ شهریور ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۲ (شهریور ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۱ (مرداد ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۰ (تیر ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۹ (خرداد ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۸ (شماره‌ی ویژه بهار)
شماره:۵۰۷ (اردیبهشت ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۶ (فروردین ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۵ (اسفند ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۴ (۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ویژه‌ی جشنواره فیلم فجر)
شماره:۵۰۳ (بهمن ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۲ (نیمه‌ی دی ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۱ (دی ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۰ (آذر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۹ (شماره ویژه‌ی پاییز ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۸ (آبان ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۷ (مهر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۶ (۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ویژه‌ی روز ملی سینما)
شماره:۴۹۵ (شهریور ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۴ (مرداد ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۳ (تیر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۲ (خرداد ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۱ (۲۰ اردیبهشت (شماره ویژه بهار ۱۳۹۴))
شماره:۴۹۰ (اردیبهشت ۱۳۹۴)
شماره:۴۸۹ (فروردین ۱۳۹۴)
شماره:۴۸۸ (اسفند ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۷ (۱۲ بهمن ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۶ (بهمن ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۵ (نيمه دی ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۴ (دی ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۳ (آذر ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۲ (۲۰ آبان ۱۳۹۳ - فوق‌العاده‌ی پاييز)
شماره:۴۸۱ (آبان ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۰ (مهر ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۹ (۲۱ شهريور ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۸ (شهريور ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۷ (مرداد ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۶ (تير ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۵ (خرداد ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۴ (ويژه بهار - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۳ (ارديبهشت ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۲ (فروردين ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۱ (اسفند ۱۳۹۲)
شماره:۴۷۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۲ (ويژه جشنواره فيلم فجر))
شماره:۴۶۹ (بهمن ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۸ (دی ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۷ (آذر ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۶ (شماره‌ی ۴۶۶، ویژه‌ی پاييز ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۵ (آبان ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۴ (مهر)
شماره:۴۶۳ (۲۱ شهريور)
شماره:۴۶۲ (شهريور ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۱ (مرداد ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۰ (تير ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۹ (خرداد ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۸ (شماره ويژه بهار - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۷ (ارديبهشت ۱۳۹۲ )
شماره:۴۵۶ (فروردين ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۵ (اسفند ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۴ (۱۲ بهمن ۱۳۹۱ (ويژه جشنواره فيلم فجر))
شماره:۴۵۳ (بهمن ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۲ (دی ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۱ (آذر)
شماره:۴۵۰ (نیمه آبان ۱۳۹۱ | ویژه‌ی سی سالگی)
شماره:۴۴۹ (آبان ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۸ (مهر ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۷ (۲۱ شهریور ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۶ (شهریور ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۵ (مرداد ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۴ (تیر‌ماه ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۳ (خرداد ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۲ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۱ (اردیبهشت ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۰ (فروردین)
شماره:۴۳۹ (اسفند)
شماره:۴۳۸ (۱۲ بهمن ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۷ (بهمن ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۶ (دی‌ماه ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۵ (آذر ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۴ (شماره ویژه پاییز - ۱۷ آبان ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۳ (آبان ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۲ (مهر ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۱ (شماره ویژه‌ی روز ملی سینما - ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۰ (شهریور ۱۳۹۰ )
شماره:۴۲۹ (مرداد ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۸ (تیر ماه ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۷ (خرداد ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۶ (شماره ویژه بهار - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۵ (اردیبهشت ۱۳۹۰ )
شماره:۴۲۴ (نوروز ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۳ (اسفند ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۲ - ویژه جشنواره فیلم فجر (۱۶ بهمن ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۱ (بهمن ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۰ (دی‌ماه ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۹ (آذر ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۸ (شماره ویژه پاییز - ۲۰ آبان ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۷ (آبان ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۶ (مهر ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۵ (شماره ویژه روز ملی سینما - ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ )
شماره:۴۱۴ (شهریور ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۳ (مرداد ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۲ (تیر ماه ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۱ (خرداد ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۰ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ )
شماره:۴۰۹ (اردیبهشت ۱۳۸۹ )
شماره:۴۰۸ (اول فروردین ۱۳۸۹)
شماره:۴۰۷ (اول اسفند ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۶ - ویژه جشنواره فجر (۵ بهمن ۱۳۸۸ )
شماره:۴۰۵ (اول بهمن ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۴ (دی ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۳ (آذر ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۲ (نیمه آبان - ویژه پاییز ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۱ (اول آبان ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۰ (۱ مهر ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۹ (ویژه روز ملی سینما) (۲۱ شهریور ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۸ (شهریور ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۷ (مرداد ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۶ (تیر ۱۳۸۸ )
شماره:۳۹۵ (خرداد ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۴ (ویژه بهار - نیمه‌ اردیبهشت ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۳ (اردیبهشت ۱۳۸۸ )
شماره:۳۹۲ (ویژه‌ی نوروز ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۱ (اسفند ۱۳۸۷)
شماره:۳۹۰ (ویژه‌ی ویژه بیست‌و‌هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر- ۱۲ بهمن ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۹ (بهمن ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۸ (دی ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۷ (آذر ۱۳۸۷ )
شماره:۳۸۶ (ویژه پاییز - ۱۸ آبان ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۵ (آبان ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۴ (مهر ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۳ (ویژه‌ی روز ملی سینما - نیمه‌ی دوم شهریور ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۲ (شهریور ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۱ (مرداد ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۰ (تیر ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۹ (خرداد ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۸ (ویژه بهار - نیمه‌ اردیبهشت ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۷ (اردیبهشت ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۶ (فروردین - ویژه‌ی نوروز ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۵ (اسفند ۱۳۸۶)
شماره:۳۷۴ (ویژه بیست‌وششمین جشنواره فیلم فجر - ۱۲ بهمن ۱۳۸۶)


همکاران این شماره: بابک احمدی، محسن بیگ‌آقا، فرزاد پورخوش‌بخت، امیر پوریا، مسعود ثابتی، محسن جعفری‌راد، مصطفی جلالی‌فخر، احسان خوش‌بخت، مهرزاد دانش، خسرو دهقان، پوریا ذوالفقاری، هوشنگ راستی، التفات شکری‌آذر، محمد شکیبی، علی شیرازی،  رامین صادق‌خانجانی، احمد طالبی‌نژاد، عسل عباسیان، بهزاد عشقی، سعید قاضی‌نژاد، عقیل قیومی، دامون قنبرزاده، حمیدرضا مدقق، مازیار معاونی، مینا مقرب‌صمدی، مرسده مقیمی، امید نجوان، جهانبخش نورایی، پرویز نوری، کیومرث وجدانی، افشین هاشمی