(۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶)
سینمای ایران دیوانه در قفس نیست: برادرم خسرو به روایت کارگردان در حالوهوای بهار: جشنوارهی جهانی فیلم فجر چهگونه بود و چهگونه خواهد بود؟ برگِ کوچک جان: جشنوارهی خود را چهگونه گذراندید؟ پسران سندباد: نگاهی به چند فیلم جشنواره مستندی آیینی از مناسک حج: جلال آلاحمد: مردمی که فیلم خانهی خدا را میدیدند یکدیگر را «حاجی» خطاب میکردند شاعر نازنین زندگی: روایتی از دیدار با پاسکال لاموریس فرزند آلبر لاموریس کارگردان مستند باد صبا طغیان علیه ابتذال: بازخوانی یک واقعهی تاریخی سینمای ایران و نگاهی به کارنامهی آذر شیوا/ همهچیز تمام شده بود.../ اپیزود آخر نمایشنامهی آدامسخوانی: «آذر شیوا» اگر نیت نوستالژی دارید: این ربع قرنی که گذشت more در مسیر نیاگارا: سینمایی با دوبلههای ماندگار بزنم به تخته!: سفرنامهی کرالا و جشنوارهاش حرفه: تصویرگر: گفتوگو با مسعود فروتن دربارهی تلویزیون، ادبیات و سینما
سینمای جهان قاعدهی بازی: مجموعهای خواندنی از نظر کارگردانهای نامآشنا دربارهی کارگردانهای دیگر و تأثیری که بر کارشان گذاشتهاند. اتاق 101: دومین بخش از مقالهی «جایگاه ژانر وحشت» مگر به بهشت راه نیافتهای؟: به یاد آندری تارکوفسکی: با دیالوگهایی برگزیده از برخی آثار او سرخ و سیاه: پروندهای دربارهی فیلمنوآرهای رنگی با نگاهی به نمونههای برجسته مرثیهی تنهایی یا حماسهی مرگ؟: قهرمانان نمایشنامههای شکسپیر، بخش دوم: هملت سینمای ایران در کن هفتادم: نرسیده به درخت: برندهی جایزهی سینهفونداسیون دربارهی فیلم اول بلندش «They» (او، آنها) در بخش نمایشهای ویژه/ فیلم کوتاه حیوان در بخش سینهفونداسیون: حیوانها مرز نمیشناسند/ فیلم کوتاه وقت ناهار در بخش مسابقه: موفقیت در گام سوم ما از جنس فیلمها هستیم: دربارهی کتاب نقال فیلم
|