(۲۱ شهریور ۱۳۸۸)
فهرست مطالب
فیلمهای به نمایش درنیامدهی یک دهه صف طویل خاکستری: مقدمهای بر فیلمهای ده سال گذشته، که رنگ پرده را ندیدند مدافع قانون حفظ تعادل: گفتوگو با محمود اربابی مدیرکل ادارهی ارزشیابی و نظارت چرا باید برای فیلمهای بیمخاطب مخاطبسازی کرد؟: ملاحظاتی دربارهی فیلمهایی که نمایش داده نمیشوند فقط یک بار زندگی میکنیم: مسیری که پیمودهایم... مافیای اکران: در توضیح وضعیت اکران و فیلمهای بیاکران آفتاب بر همه یکسان نمیتابد: میزگردی با حضور علیرضا امینی، عباس رافعی، سامان سالور، عبدالرضا کاهانی و نیکی کریمی ساکنان سرزمین سکوت: یادداشتها و مقالههای کارگردانان: مصطفی آلاحمد، عباس احمدیمطلق، علیرضا رسولینژاد، امیرشهاب رضویان، علی شاهحاتمی، ابوالقاسم طالبی، علی عطشانی، امین فرجپور، ابراهیم فروزش، حسین قناعت، عبدالرسول گلبنحقیقی، خسرو معصومی، فرزاد مؤتمن، فرهاد مهرانفر، مزدک میرعابدینی، نقی نعمتی، حسن یکتاپناه. از روبهرو شدن با مخاطب ایرانی فرار نمیکنیم: گفتوگو با غلامرضا رمضانی از رکوردداران بیاکران! از سلیقههای ممیزی تا بیتفاوتی تهیهکننده: چند نکته در مورد فیلمهای به نمایش درنیامده چند کیلو فیلم مستقل میخواهی؟!: وضعیت سینمای مستقل جهان در روزگار نو فیلم مستقل، پول مستقل!: گفتوگو با بهمن فرمانآرا دربارهی پخش و نمایش فیلمهای مستقل در آمریکای شمالی پوست موز!: شبکهی نمایش خانگی به جای اکران سلام بیپاسخ: آیندهی مبهم نمایش عمومی فیلمهای کوتاه و مستند از میان خاکستر: نگاهی به چند فیلم شاخص فهرست خاکستری: آتشکار، آفساید، صحنههای خارجی، شبانه، سفر مردان خاکستری، سفر به هیدالو، ستاره بود، رأی باز، خواب تلخ، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین، تنها دو بار زندگی میکنیم، تکدرختها، بیگانگان، بیدار شو آرزو، باز هم سیب داری؟، آن سه، آن جا، کارگران مشغول کارند، ناف، نامههای باد، یادداشت بر زمین، یک شب. و نقدهایی خارجی بر برخی از این آثار. مدار صفر درجه: میزگردی با حضور ایرج تقیپور، سیدجمال ساداتیان، علی سرتیپی، محمدمهدی عسکرپور، امیرحسین علمالهدی، مهدی کرمپور و سیدضیا هاشمی. در واقع مدام با خودم دعوا میکنم!: گفتوگو با حمید فرخنژاد که چهار فیلم نمایش دادهنشده به عنوان بازیگر دارد و یک فیلم به عنوان کارگردان. این روزها حالم خوب نیست: رضا کیانیان دربارهی فیلمهای نمایش دادهنشدهاش فرهنگ خاکستری: مشخصات دویست فیلم اکران نشدهی یک دههی اخیر به همراه توضیحهای محمود اربابی دربارهی تکتک آنها و حرفهای کارگردانان برخی از فیلمها.
|