(۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷)
پروندهی یک موضوع: «سینمای دیگر» مدخلی برای بحث دربارهی نوعی از سینما: جور دیگر باید دید باستانگرایی تجربی: زندگی و آثار فریدون رهنما سینمای دیگر و چشمه: زندگی و آثار آربی اُوانسیان قرار نیست همهچیز واقعی باشد: نگاهی به سینمای آوانگارد ژانلوک گدار با تمرکز بر چهار فیلم اولین مخاطب هنر، خود هنرمند است: گفتوگو با محمدرضا اصلانی صید و صیاد: متفاوت بودن و دیگرنمایی در آثار ابراهیم گلستان شیدایی و عقلانیت مدرن: نگاهی به سینمای پرویز کیمیاوی در جستجوی زمانِ ازدسترفته: سینمای تئودور آنگلوپولوس زندگی واقعیت نیست، شعر است: عباس کیارستمی در زندگیاش فقط یک فیلم ساخت more بیمرزی مَلال: سهراب شهیدثالث ضدمردم، ضدپدر: لارس فنتریر و آن سینمای «دیگر» مستندهای جریانگریز: سیری در مستندهای دیگر ما از راه دیگر میرویم: گفتوگو با حمید پورآذری و محمد مساوات دربارهی تجربههای متفاوت در تئاتر علیه سینمای گلخانهای: میزگردی با حضور مجید برزگر، علیرضا رسولینژاد و عبد آبست * مرد نغمههای ماندگار: ناصر چشمآذر خالق «باران عشق» از میان ما رفت... گزارشهای سیوششمین جشنوارهی جهانی فیلم فجر: زندگی در گذشتهی پیشِ رو/ غیبت سینمای مؤلف و شکوه ناشناختهها اِمبارگو!: گزارش شصتهشتمین جشنوارهی برلین برای عید و بهار هورا نمیکشم: پسابهاریه: بهاریهام کو؟! / هشت و هشت دقیقه گداختن از درون، فوران در خویشتن: به یاد جلال مقدم از تکگوییهای خطابهای تا تکگویی شکاف نسلها: ویژگیهای تکگویی فیلمهای بعد از انقلاب خاطرهای از کمدیهای نئورئالیستی ایتالیا: یادی از سینما آسیا... عذاب عشق در مقام آیین گذار: مقدمهای بر زندگی انسانی برای موجود فضایی قیصر، پنجاه سال بعد: نقدی بر فیلم لاتاری راهنمای فیلم هنر و تجربه: اورسن ولز صحبت میکند (نیما قلیزادگان)/ پیرمرد و دریا (ناهید رضایی)/ پناهگاه (عباس سندی)/ صحنههایی از زندگی یک کارآگاه (علیرضا رسولینژاد)/ دختر... پدر... دختر (پناهبرخدا رضایی)/ گمیچی (مجید اسماعیلیپارسا)/ کوپال (کاظم ملایی) چند گام دیگر تا حرفهای شدن؟!: نقدی بر فیلشاه (هادی محمدیان)
|