شماره 562 - مهر ۱۳۹۸

طراحی/ نقاشی روی جلد: اثر بزرگمهر حسین‌پور

پـرونده یک مـوضوع: پنجاهسالگی «قـیصر» و «گـاو»
تيتراژ:
مشخصات کامل دو فيلم
اگه نبینی، گم میشی: گفت‌‌وگو با مسعود کیمیایی
كار من فیلم ساختن است؛یك روز كمدی، یك روز جدی: گفت‌و‌گو با داریوش مهرجویی
بیش از همه، ما خوشحالیم!...: موج نوی سینمای ایران؛ نوستالژی یک مغلطه‌ی جاافتاده‌ی تاریخی
از چاقوی ضامندار «قیصر» تا دیوار کاهگلی «گاو»: ممیزی و سانسور دو فیلم
حرکت گاو از پس استخوانهای قیصر: نگاهی به زیرساخت فکری روشنفکران و توده‌ی مردم ایران بر مبنای کهن‌الگوهای پیرنگ
سومین ساعدی قبل از روزگار مراد: درباره‌ی کتاب عزاداران بَیل
کلمه
های شهر و روستا: گفت‌وگونویسی در قیصر و گاو
جدایی عقل از احساس:
نگاهی به کارگردانی در قیصر و گاو          
عشق
بازان چنین...: مقایسه‌ی کار دو بازیگر در ترسیم دو شمایل متفاوت...
من خود مشحسنام: خاطره‌ها و حرف‌های ناشنیده از عزت‌الله انتظامی
ستارهای متبلور میشود: سینمای صنعتی ایران، بهروز وثوقی و قیصر
یک دوبله‌ی تراژیک: درباره‌ی دوبله‌ی فیلم قیصر
این زندگی موسیقی ندارد:
به بهانه‌ی تولد دو موسیقی فیلم
دوراهه‌ی تفریق: نگاهی به موسیقی‌های قیصر و گاو
از شمایل تا گرافیک:
بررسی پدیده‌ی هویت دیداری گرافیکی قیصر و گاو
جدال در آفتاب:
نسبت قیصر با ژانر وسترن
راه مهرجویی: تأثیر سینمای مدرن اروپا بر کارگردانی گاو
کاوسی، دوایی، گلستان و دیگران:
گزارش مجادله‌های قلمی بر سر قیصر
توافق خصمانه
: مرور نقدهای نوشته‌شده بر گاو در مطبوعات آن سال‌ها
اکران بر دو نوع است: روزنامه‌های سال 1348 و اکران قیصر و گاو
موج پرسش
: آیا عبارت «موج نو» توضیح کاملی از یک جریان سینمایی است؟
نگاههای خالی: استحاله‌ی فردی، ناتوانی جمعی
قیصر و رابینسن و جزیره‌ی متروک: نگاه دیروز، نگاه امروز
گوهرهایی در دل قفسههای تاریک: قیصر و گاو در بایگانی
زمانه‌ی قیصر: مستند قیصر چهل سال بعد
گاو حسن چه
جوره؟: نگاهی به مستند گاو حسن
آق
منگلها و بلوریها: پیامدهای غلبه‌ی جهان‌بینی بر سینما
روایت مشترک رنجی بیپایان: تحلیل روان‌کاوانه بر قیصر و گاو
فاطی، اعظم و زن مش
حسن: نقش زنان در ساخت جهان قیصر و گاو
قیصرهایی که آق
منگل شدند: قیصر و جامعه‌ی روشنفکری
پس از وداع: قیصر و نشا‌نه‌های یک دوران
نشانههای موج نو در رسانه‌ی نوین:‌ قیصر و گاو در شبکه‌های اجتماعی
خروش اسطوره: عزیمت از دوران معصومیت
جایی برای مُردن پیدا کن: اهمیت لوکیشن در قیصر
نامردها ساقی شده
اند: پرسه در محله‌ی قیصر و گاو
پنجاه سال پس از سقوط بلوری
ها: گشت‌وگذاری در روستای بویینک در جست‌وجوی گاو
منتقدی از صبح امروز:
گفت‌وگوی با احمد امینی درباره‌ی قیصر و گاو 
تنها ستاره است که میماند: منتقدان و نویسندگان سینمایی به قیصر و گاو پس از پنجاه سال ستاره می‌دهند
*
طراحی/ نقاشی روی جلد: اثر بزرگمهر حسین‌پور

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آرشیو