شماره 529 - شهریور 1396

روی جلد: بیست‌و‌یك‌روز بعد (محمد‌رضا خردمندان)/ عكس از نوید سجادی‌حسینی

سینمای ایران
خشت و آینه:
ضایعه‌های جامعه‌ی در حال گذار/ سایه‌‌روشن‌های نقد/ گود و گرداب/ حباب‌های روی پرده/ یک قاب عکس خالی/ غلط ننویسیم 6 - سینمای اجتماعی و چند عبارت دیگر
تازههای سینمای ایران: کار کثیف (خسرو معصومی)/ اولین امضا برای رعنا (علی ژکان)/ هایلایت (اصغر نعیمی)/ یک حادثه‌ی فرهنگی تازه و ابتکاری/ لیلا حاتمی در کانادا
فرصتهای ازدسترفته: چرا شبکه‌ی نمایش خانگی همه‌ی فیلم‌ها را یک جور عرضه می‌کند؟
دشواری کار اهل صداقت: درباره‌ی وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی
نگاهی به دو نمایش «بوف نهچندان کور» و «اعتراف»: حتی اگر خودمان را بکشیم/ یک داستان اخلاقی سرراست
درگذشتگان: فریدون آزما: فریدون آزما... که از دستش دادیم!/ وحید نصیریان: غریبه در وطن/ عطاالله بهمنش: خط پایان آقای گزارشگر/ حبیب‌الله کاسه‌ساز: تهیه‌کننده و مدیر    
دیدهبان: پدر، پسر، روح‌القدس
انیمیشن در اتاق خواب: گفت‌وگو با سروش رضایی، انیماتور و طنزپرداز
نگاهی به گذشته: برادران رشیدیان، سینما رکس و کودتای 28 مرداد
تهراننوآر: تریلرهای ساموئل خاچیکیان

نقد فیلم
چهار نقد بر ساعت 5 عصر (مهران مدیری)/ گفت‌وگو با سیامک انصاری/ نقدی بر سارا و آیدا (مازیار میری)/ نقدی بر بیستویک روز بعد (محمدرضا خردمندان)/ نقدی بر کوه (امیر نادری)/ گفت‌وگو با امیر نادری/ دو نقد بر شاعران زندگی (شیرین برق‌نورد)/ نقدی بر هفت معکوس (مهدی خسروی)/ نگاهی دیگر به رگ خواب (حمید نعمت‌الله)/ دو تصویر از زن در دو فیلم ایرانی ویلاییها و رگ خواب/ نگاهی به سه مستند از محمد احسانی: دود، بانوی ارومیا و روزگاری هامون
گزارش اکران:
وضعیت قرمز برای نیمه‌ی دوم/ بی‌مسئولیتی

سینمای جهان
نمای دور: انیمیشن تازه‌ی مت گرونینگ و فصل چهارم بوجک هورسمن/ چه کسانی پای کدام مجموعه‌ها خودکشی می‌کنند؟/ پس چرا دیترویت نمی‌فروشد؟/ جنازه‌ی خوبی باش عزیزم!/ فصل‌های تازه‌ی سریال‌های محبوب در راه است/ بازگشت دانیل کریگ در نقش جیمز باند/ خبرهایی از جشنواره‌ی ونیز/ حرف اول و آخر، همچنان در دهان مردان سفیدپوست!/ جایزه‌ی فیلم آسیایی برای کسی که مادام بوواری نبود
روی پرده: دانکرک (کریستوفر نولان)/ دیترویت (کاترین بیگلو)/ دورترین (ایمر رینولدز)/ چکامه‌ی بیپایان (آلخاندرو یودورووسکی)/ کلمبوس (کوگونودا)
فیلمهای روز: شاه آرتور: افسانه‌ی شمشیر (گای ریچی)/ شهر گمشده‌ی زد (جیمز گری)/ تنها در برلین (وینسنت پرز)
نمای متوسط: نام تو (ماکوتو شینکای)/ سوی دیگر امید (آکی کوریسماکی)/ اوکجا (بونگ جون هو)/ عاشقان (آزازل جیکوبز)
فلاشبک در نمای متوسط: درباره‌ی جدال در دیابلو (رالف نلسن): ستاره‌ی سیاه
نمای درشت: ورود (دنیس ویلنوو): روزی که زمین از حرکت ایستاد/ برخورد نزدیک از نوع پنجم/ تابلوی آفرینش/ گزیده‌ی نظر منتقدان/ حرف‌های تازه‌ی ایمی آدامز: هوای تازه/ گفت‌وگو با دنیس ویلنوو
نگاهی به کارنامه‌ی زاویه دولان: بازگشت به خانه؛ بازگشت به بغض و خاطره
گزارش جشنوارههای کارلووی واری و بولونیا: پنجاه‌ودومین جشنواره‌ی کارلووی واری: بحران‌های روزگار ما/ جشنواره‌ی سینمای بازیافت‌شده (بولونیا): سفر به سیاره‌ی سینما

آرشیو