شماره 519 - 20 دی 1395

روی جلد: نگار جواهریان در «نگار» ساخته‌ی‌ رامبد جوان (عكس از مریم تخت كشیان)

نام‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران: 2 نسل، دو دوران
داریوش مهرجویی
: روشنفکر و تأثیرگذار؛ چه کسی از داریوش مهرجویی می‌ترسد؟
کیومرث پوراحمد: مردی از گذشته برای امروز؛ آوازخوان آشنای ما
جعفر والی: همیشه عاشق صحنه؛ پاداش سکوت/ و گفت‌وگویی با او
علی مصفا: بازیگری با سکوت شوخ و مرموز؛ پشت آن نگاه چه خبر است؟
هدیه تهرانی: راه و رسم ستارگی؛ سنگ قیمتی
ژرژ لیشینسکی: فیلم‌برداری موقر و مؤدب و خوش‌پوش؛ دریافت اطلاعات با رمل و اسطرلاب
محمود کلاری: فیلم‌بردار بزرگان؛ یکی از نسلی که تکرار نمی‌شود
کیومرث وجدانی: نقد فیلم و فقط نقد فیلم؛ پرچمدار تئوری مؤلف در نقد فیلم ایران
روبیک منصوری: صداگذار و همه‌فن حریف؛ مردی که به فیلم‌ها جان می‌داد  
بابک بیات: بین ماندن و رفتن؛ آهنگ‌ساز غریزیِ فیلم و ترانه
ناصر چشمآذر: عاشق موسیقی؛ حکایت ساز شکسته...
فردین خلعتبری: تجربه‌گرایی در عین حرفه‌ای‌گری؛ این وظیفه‌ی‌ من است: مکاشفه
ایرج رامینفر: طراحی صحنه و لباس، با جزییات؛ طراحی عشق
آتوسا قلمفرسایی: طراحی صحنه و لباس، بدون جلوه‌فروشی؛ معجزه‌ی‌ تماشا
پرویز یشایایی: از آغاز تا «دیوار»؛ فیلم‌های من، امضای من
علی سرتیپی: پخش و تولید، پله‌پله تا این‌جا؛ مافیای اکران یا استفاده از ظرفیت‌های موجود؟
ژاله کاظمی: صدای ماندگار دوبله، نقاش و مجری؛ بانوی خاص
ناصر طهماسب: صدای هزار رنگ؛ از کرامات حنجره تا کمالات انسانی
اصغر بیچاره: از آغاز با این سینما بود؛ آینه‌ی‌ سینمای ایران
اصغر شاهوردی: از آغازگران صدای سینما؛ راهی برای آیندگان
دنیا فنیزاده: روح دمیدن به عروسک/ خنده‌های دنیا را گوش کن
«هولیوود»: از آغازگران مطبوعات سینمایی؛ هالیوود در دهه‌ی‌ 1320 با «هولیوود» آمد
تکنولوژی: روند دیجیتالی شدن سینما در ایران؛ پایان عصر دایناسورها
کاراوانفیلم: عمر پانزده‌ساله‌ی‌ یک استودیو؛ یک داستان غم‌انگیز
استودیو دماوند: ...و یکی از روبیک‌های سینمای ایران؛ از کانون‌های عصر طلایی دوبله
درایوین سینماها: دولت مستعجل؛ از جاده‌ی‌ کرج و تهرانپارس تا ونک
پلازا: سینمای شصت‌ساله؛ سینمایی که دیگر نیست
کانون سینماگران پیشرو: انشعاب در سینمای ایران؛ رقابت اقتصادی یا در جست‌وجوی سینمای برتر؟

آرشیو