شماره 514 - مهر 1395

روی جلد: شهاب حسینی در فروشنده (اصغر فرهادی)/ عكس از حبیب مجیدی

سینمای ایران
خشت و آینه:
پرونده‌ی‌ عبرت‌آموز پزشکی کیارستمی/ اینستاگرام نقاب از چهره‌ها برداشت/ درد دانایی/ جایی برای مردن پیدا کن!/ عجله هنوز هم کار شیطان است/ بی‌قراری‌های جوانی و روزگار ما/ کریمر علیه کریمر
رویدادها: فیلم‌های تازه: آباجان (هاتف علیمردانی)، لابی (محمد پرویزی)/ مروری بر خبرهای شهریور: سوت آغاز، سوت پایان/ جشن‌های اصناف خانه‌ی‌ سینما: آخرین روزهای وابستگی/ به یاد داود رشیدی: یکی از آن پنج ستاره‌ی‌ کهن/ گفت‌وگو با داود رشیدی: حرفه‌ای‌ها/ شکستن مرزهای موهوم با دو ضربه: دو کار مهم داود رشیدی در تاریخ سینما و تئاتر/ احوالپرسی: دیدار با نیما طباطبایی، محسن قاضی‌مرادی و مهوش وقاری/ در تلویزیون: خشت اول چون نهد معمار کج
پرونده‌ی‌ یك فیلم: فروشنده: 9 نقد بر فیلم/ گفت‌وگو با اصغر فرهادی؛ درباره‌ی‌ فروشنده و فکرها و فیلم‌هایش: ...این دوزخ نهفته/ گفت‌وگو با ترانه علیدوستی: ما به قصه‌ی‌ رعنا نمی‌رسیم    
نقد فیلم: سه نقد بر من (سهیل بیرقی) / گفت‌وگو با لیلا حاتمی و سهیل بیرقی: ارتش یك‌نفره/ نقدی بر سایه (مسعود نوابی)/ نقدی بر آبنبات چوبی (محمدحسین فرحبخش) / نقدی بر 76 دقیقه و 15 ثانیه (سیف‌‌الله صمدیان)
معرفی و نقد کتاب: گفت‌وگو با بهزاد رحیمیان درباره‌ی‌ کتاب رؤیای صادقه/ نگاهی به دو کتاب زیر پوست قصهها: سینمای رخشان بنیاعتماد (سعید عقیقی) و سر کلاس با کیارستمی (پال کرونین)
گزارش اکران: آب گل‌آلود قیمت بلیت
چهارراه حوادث: جرم و مجازات

سینمای جهان
نمای دور:
ساخت سریال بر اساس نوشته‌ای از بروس‌لی: بازگشت مبارز افسانه‌ای با مبارز/ سرانجام اسکار افتخاری برای جکی چان: استخوان‌هایی که شکست و دررفت/ بازگشت پرقدرت وارن بیتی پس از هجده سال: بیتی در نقش هوارد هیوز/ سر ایان مک‌کلن: «شرمنده، ولی گندالف اهل آمدن به مجلس عروسی نیست!»/ جنیفر لارنس هم‌چنان پردرآمدترین بازیگر زن دنیاست: کم‌تر از پارسال ولی بیش از دیگران/ مستند سینمایی جدیدی درباره‌ی‌ نیک کیو: آفرینش، راهی برای رویارویی با فاجعه/ تقلایی دردناک برای یافتن معنا: حرف‌های اندرو دومینیک درباره‌ی‌ فیلم/ روزهای خوش گیبسن کارگردان و گیبسن بازیگر: بازگشت انتقام‌جویانه‌ی‌ سلحشور جاده/ دنباله‌ای موفق که باید شانزده سال پیش ساخته می‌شد: جادوگر بلر بی‌سروصدا برگشت/ دویین جانسن پردرآمدترین بازیگر جهان: بازگشت هریسن فورد و حضور چشم‌گیر هندی‌های
روی پرده: معرفی فیلم‌های تازه‌ی‌ سینمای جهان: سولی (کلینت ایستوود)/ پدر خونی (ژان فرانسوا ریشه)/ نفست درنیاد (فده آلوارز)/ آسمان به زمین آمده (دیوید مکنزی)/ کوبو و دو تار (تراویس نایت)
فیلمهای روز: نقدی بر زوتوپیا (بایرون هاوارد)/ نقدی بر هیولای پول (جودی فاستر)/ نقدی بر چشمی در آسمان (گاوین هود)/ نقدی بر ارتباط (جوزپه تورناتوره)/ به بهانه‌ی‌ مینی‌سریال جدید او.جی.: ساخت آمریکا: عصیان در برابر بیماری همگانی
نمای متوسط: کیت ریچارد: زیر نفوذ (مورگان نویل)/ آخرین پادشاه (نیلس گائوپ)/ دوئل (کیران دارسی)
گزارش هفتادوسومین جشنواره‌ی‌ ونیز: آن یکی شیر است اندر بادیه، این یکی شیر است که آدم می‌خورد
گزارش بیستوهفتمین جشنواره‌ی‌ فیلمهای تجربی، مستند و کوتاه مارسی: مثل یک رؤیای غریب
طراحی صحنه، فضا و سبک در مصایب ژاندارک

آرشیو