10 شهریور 1400 - شماره 584
سيـنمـای ايـران
سرمقاله
داشا فيلم!
خشت خام
فيلم همان فيلم است
سال سياه، سال باد، سال اشک
گفتوگو
گفت وگوی محمدرضا تقوی فرد با جمال رحمتی
ملت بیآرشيو، ملت بیآينده است
کارگردان آمريکايی درآينه خانواده و آيين زندگی
برخورد ناگزیر
آدمهای متفاوت
شهر، سینما، قصه
درآمدی اجمالی بر آثار آقای خاص
صدرنشینی قلم صدر را باور کنیم
کالبد شناسی نمونهای فضا و مکان محصور در سینمای ایران
.
نقد فیلم
سفر جادویی؛ تقابل و سازش
پرونده-شهر و مرکزیت ردایی در سینما
گریز از تهران یا رستگاری در جایی دیگر
تحقق حیات ذهنی شهر در ساختار سینمایی فیلم ده
علاقه به ساخت سریال در پلتفرمهای آنلاین روز به روز بیشتر میشود
نقد فیلم دشت خاموش ساختهی احمد بهرامی
دومین و سومین دورهی جشن فیلم کوتاه اصفهان در یک نگاه
پوستر فیلم در ایران
تاریخ سینما
آخرین نوشتهی دکتر هوشنگ کاوسی با نگاهی به بخش اول کتاب صد سال اعلان و پوستر فیلم در ایران
نظریه
نظریهی بازنویسی فیلم
بازنویسی فیلم چرا و چگونه؟
.
سینمای جهان
پرونده - نخل طلای کن
پروندهی نقد و بررسی فیلمهای برندهی نخل طلای جشنوارهی کن (از گذشته تا امروز)
قهرمان، از نگاه دیگران
جشنوارهی هفتاد و چهارم با یکسال و اندی تاخیر برگزار شد/ بهار تابستانی جشنوارهی کن
تاریخ «لوپ پلهها»
پاییز پدرسالار اثر پائولو و وبتوریو تاویانی (1977)/ برندهی نخل طلای جشنوارهی کن
نقد فيلم من، دنيل بليک اثر کن لوچ
نقد و تحليل فيلم ابديت و يک روز ساخته تئو آنگلوپولوس (1998)
آواهايی که معمولی نيستند
آيا آمور مهلک است؟
نقد فيلم آگرانديسمان/ برنده نخل طلای کن سال (1967)
تحليل و بررسی فرماليستي رم، شهر بیدفاع
تحليل و بررسی نئوفرماليستی مرد آهنين
کاوش در پارهای از مولفههای ضمنی
فيلم درخت چوب صندل شاهکار سينمای ايتاليا
نقدی بر فيلم راه اثر ييلماز گونی (1982)/ برنده نخل طلا جشنواره کن
نقد فيلم رقصنده در تاريکی (2000)
نخل طلای طعم گيلاس عباس کيارستمی رهآورد چه بود؟!
مارتی؛ ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
معرفی چند اثر از جشنواره سيتگس
نگاهی به فيلم مردی که پوستش را فروخت
گفتوگو با کولمن دومينگو در مورد وضعيت سياهان در هاليوود
نقد و بررسی فيلم جاده يخی
رویداد
سانسورچی،اثر پرانوبيلی (2021)
معرفي سريال راهآهن زيرزمينی (2021)
گزارش سريالهای خارجی
نگاهی به مجموعه تلويزيونی شرلوک