شماره 588 - اسفند 1400
سینمای ایران
چهلمین جشنواره فیلم فجر
حواشیِ بیچالش و شناگران در کاوشِ آب
از کمبود ایده تا محتوای تازه در جشنواره فیلم فجر
نگاهی به متن و حاشیهی دورهی جشنواره فیلم فجر/ بحـران چهلسالگی
خانوادههای محترم و بازیهای روان/ نگاهی به شش فیلم جشنواره فیلم فجر
پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر
موقعیت مهدی در صدر برگزیدگان سیمرغ
علفـــزار- فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان ماهنامهی سینمایی فیلم
نگاهی به فیلم نگهبان شب میرکریمی
قهرمــانی از جنس سایه/ مردی از جنس روشنی
نگاهی به فیلم علفزار
زیر پوست آرام شهر
نگاهي به فيلم 2888
شكاف فرم و روايت در آسمان مقاومت
سیاه، سپید سرخ
در پهنهای آبی رنگ
نگاهی به فیلم موقعیت مهدی
داستانی واقع گرایانه در مورد فرمانده لشکر عاشورا
برف آخر- روایتی ساده
در دنیایی پیچیده
نگاهی به فیلم بیرویا
فضاي سوررئال يا روايت سردرگم؟
نگاهی به فیلم بیمادر
روایتی از یک رحم اجارهای/ دوگانه غنی و فقیر/ تضاد طبقاتی در بیمادر از آنجا رانده و از اینجا مانده!
دیالوگهایی که دیگر ادبی نیستند/ قهرمانان همیشگی، پیوستگی یا گسست؟
نقدی بر فیلم خائن کشی
آن که مُرد و آن که باخت!
مرد بازنده- شخصیترین فیلم مهدویان
نبرد نفسگیر عشق و وجدان/ وفادار تا پای جان
ملاقات خصوصی- درامی عاشقانه مبتنی بر تضاد کارکترها
نگاهی به فيلم دسته دختران
جنگ، تجربهای به وسعت تمام زنان و مردان این مرز و بوم
شادروان- فیلمی در قد و قواره خودش
نگاهي به فيلم بيرو
داستان یک قهرمان ملی/ تصویری واقعنما یا فانتزی؟
شهرک- نقطه صفر/ رویا/ واقعیت
نگاهی به فیلم لایههای دروغ
صحنههای اکشن بدون داستان
نگاهی به فیلم ماهان
سیاه مشقی به نام ماهان
نگاهی به فیلم نمور
روایتی بلاتکیف از ارتباطی بلاتکلیف
بدون قرار قبلی
هنــاس- یک ملودارم خانوادگی
نگاهی به فیلمهای خارجی پانزدهمین جشنواره سینما-حقیقت
ملاقات با بانوی سالخورده
فیلم کوتاه ناتمام
*
سینمای جهان
مکانیسم «انکار» به مثابه عاملی برای «آشنایی زدایی»
سفر به ایتالیا
آنچه از پس دیدن سریال بازی مرکب ذهن خوانی میشود
خشونت مرکب
چه چیزی سینمای وحشت را جذاب میکند؟
نگاهی به فیلم رازها و دروغها اثر مایکلی
تل ماسه- حماسه یک منجی
منـجی کیـست؟
از 1883 تا 2021 با تیلور شریدان
کابوی مدرن
در مسیر رستگاری
داستانی ازتوهم و رویا
نقد فیلم و مسئله پاررگـون
نگاهی به تمایز نقد متعارف و نقد تحلیلی