شماره 568 - اسفند ۱۳۹۸
شکلات تلخ: گزارشهای سیوهشتمین جشنوارهی فیلم فجر
بررسی جشنوارهی سیوهشتم؛ فیلم به فیلم
تلخ چون قرابهی زهر...: فیلمها از زاویهی طعم و فضا
دوست داشتن از عشق برتر است: دربارهی پوست
نگرشهای متفاوت در مطالبات اجتماعی: واکنش اجتماعی: نشانهها و دیدگاهها
بهانههایی برای باران و بلوا: جشنوارهی خود را چهگونه گذراندید؟
سکون و سکوت، پرخاش و شورش: مروری بر چند فیلم مهم
ساموراییها و سریر خون!: از گوشه و کنار جشنواره و فیلمها
ستارههای شب تار: چهرههای قدرنادیده
پول کثیف: نگاهی به نمایش فساد اقتصادی در فیلمهای جشنواره
پرسه و خلسه: نگاهی به فیلمهای مهم جشنواره با تمرکز بر فرم بصری
با همین چیزها...: سکانسها، لحظهها و نکتههای مهم فیلمهای خوب و بد جشنواره
عبور از دهلیز: نسبت جشنوارهی فجر با سینمای مستند
معماری قصه: کارکرد لوکیشن در فیلمهای جشنواره
به لهجهی تصویرها: نقش مکان و جغرافیا در فیلمها
گفتمانها و گونهها: روایتشناسی فیلمهای جشنواره بر اساس آرای میشل فوکو و نظریهی ژانر
پنجرهی بستهی پیشنهاد!: دو فیلم و یک جشنواره
نامههای عاشقانه: فیلمهای اول و دوم و سوم
سینما باش و هر چه خواهی باش!: فرازها و فرودها
شروعی تماشایی، پایانی خلاقانه: تیتراژهای مهم فیلمها
در فراز و نشیب خلاقیت و تکرار: موسیقی فیلمهای جشنواره
این گروه نفوذناپذیر!: گفتوگو با تهماسب صلحجو دربارهی تجربهی داوری در جشنوارهی سیوهشتم
نظرسنجی منتقدان و نویسندگان ماهنامهی «فیلم»: فیلم برگزیده: آتابای
در آداب جشن/ «پوست»اندازی
شبِ بزرگداشتها: سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران
«مهربان»ی در نقشهای منفی: ولی شیراندامی (1398-1310)
یک اصفهانی در تهران: نصرتالله وحدت در مرز 95سالگی
سینمای جهان
نمای دور: وزن شنل پورتمن بر شانههای اسکار/ شکست هارلی کویین در افتتاحیه/ موفقیت فصل نخست لاک و کلید در نتفلیکس/ چرا ایرلندی دست خالی از اسکار بازگشت؟/ روزهای خوش بونگ جون هو/ میشل اوباما در قاب کوچک/ بررسی یک وضعیت استثنایی برای نمایش فیلم در چین
من اسپارتاکوس هستم: بازخوانی سینمایی تاریخ و ستارهی ابدی
سایههای نیاکان فراموششده: نگاهی به سینمای جیمز گری
فیلمهای روز: جنگ ستارگان: طلوع اسکای واکر(جی.جی. آبرامز)/ 1917 (سام مندس)
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم: