شماره 566 - بهمن ۱۳۹۸
سینمای ایران
خشت و آینه: موشک به فرهنگ!/ پاسخ سینما به بحران/ از این بر آب سوختن.../ تو یکی نِهای، هزاری/ پیش از وداع با من برقص
سرخی خون، سفیدی برف: در آستانهی سیوهشتمین جشنوارهی فیلم فجر
رویداد: ماه بلوا: حوزهی هنری؛ پیکنیک در میدان جنگ/ بهروز وثوقی؛ این نظام روزگاره؟/ پردیس ملت؛ گزارشگران یک جشن!/ سینما و تلویزیون؛ تحریم در وقت اضافه/ اختلافهای سینمایی؛ مازوخیسم ایرانی
درگذشتگان: نوری کسرایی: مرگ در تنهایی/ شهلا ریاحی: مادری بهتر از برگ درخت/ نگاهی گذرا به تصویر مادر در فیلمهای ایرانی به بهانهی درگذشت شهلا ریاحی/ نصرت کریمی آن گونه که میشناختم: «من چارلی چاپلین هستم!»
داغ یک عشق قدیمی: نوستالژیهای سینمایی و سینمای نوستالژیک
. سینمای جهان
نمای دور: در گلدن گلوب 77 چه گذشت؟/ نگاهی به فهرست نامزدهای اسکار ۹۲
فیلمهای روز: داستان ازدواج (نوآ بامباک)/ آتلانتیک (متی دیوپ)
بازخوانی بدیهیات فراموششدهی ما:به بهانهی پخش دوبارهی نیکلاس نیکلبی (آلفردو کاوالکانتی، 1974) از تلویزیون
همنشینی با تاریخ: گفتوگو با تقی امیرانی و والتر مرچ دربارهی کودتای 53
ترکیب موسیقی و تصویر: گفتوگوی اختصاصی با آتوم اگویان
.
نقد فیلم
آشفتگی (فریدون جیرانی)/ امیر (نیما اقلیما)/ 23 نفر (مهدی جعفری)/ سونامی (میلاد صدرعاملی)/ نگاهی دیگر به جهان با من برقص (سروش صحت)
.
پـرونـدهی ویژه: نامهای ماندگار سینمای ایران؛ دو نسل دو دوران
آوانس اوگانیانس: کارگردان اول
واروژ کریممسیحی: 48 سال حضور و دو فیلم بلند
منوچهر انور: سبکی منحصربهفرد و ماندگار در گفتاری و نوشتار
مجید محسنی: سینماگر عصر معصومیت
صدیقه سامینژاد: عواقب سخت ظاهر شدن بر پرده
مازیار پرتو: با کولهباری از تجربهی فیلمبرداری فیلمهای خبری و مستند
فرهاد صبا: چهار دهه فیلمبرداری
احمد پژمان: آواهای ایرانی
جعفر پورهاشمی: چندکاره در موسیقی فیلم
نیکو خردمند: از شیطنت تا پختگی
ایرج رضایی: یکی از قلههای دوبلهی فارسی
«پیک سینما»: مجلهی طغرل افشار
ماهنامهی «صنعت سینما»: کوششی ناکام برای پر کردن یک خلأ تاریخی
پرویز نوری: 65 سال نوشتن دربارهی سینما
محسن بدیع: صنعتگر سینما
رفیع مددکار: یک حضور بهیادماندنی
سینما متروپل پس از هفتادوچند سال
کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم: