شماره 544 - تیر ۱۳۹۷
سینمای ایران
خشت و آینه: لطفاً تحریم کالاهای فرهنگی را متوقف کنید!/ سینما مشکلساز نیست/ این ارادهی جمعی مردم گیلان نیست/ ارژنگ امیرفضلی باشیم!/ لطفاً بیخیال شوید و ستاره بدهید.../ موهای سفیدِ کمپُشت و چین و چروکهای دست و صورت/ داروی شفابخش ضد ترامپی!/ حرمت سالنهای نمایش را حفظ کنیم.../ کراوات/ نیازمند توجه میباشد! / آمارهایی از جنس دیگر
روایتی د ورادور از جام جهانی در غربت: اینجوریش هم خوبه!
تازههای سینمای ایران: ناگهان درخت (صفی یزدانیان)/ سونامی (میلاد صدرعاملی)
درگذشتگان: ناصر ملکمطیعی: سوگِ ناصر/ ای نازنین، ناصر.../ تارزن کشور گمنام/ ستارهی پشت ابرمانده/ ستار مرده است و دیگر نمیمیرد/ با شرکت ناصر ملکمطیعی/ حسین شهاب: «فردا»یی که هیچگاه از راه نرسید/ ویدا قهرمانی: تابوشکن/ هوشنگ آزادیور: دستهای بدرقه
نقد سریال: شهرزاد: هزاراَفسانِ عشق و مرگ
تلویزیون: خاطرههای دوران ازدسترفته
نقد فیلم: سه نقد بر دلم میخواد (بهمن فرمانآرا)/ نگاهی به مستند نقطه سر سطر دربارهی ابراهیم گلستان/ نقدی بر شمارهی 17 سهیلا (محمود غفاری)
نگاهی به چند فیلم گروه هنر و تجربه: دربارهی فروشنده (وحید صداقت، تهمینه منزوی)/ زمانی دیگر (ناهید حسنزاده)/ برسد به دست آقای بنان (زهره محقق)/ ناپدید (فرحناز شریفی)
گزارش اکران: سینما تحت فشار عوامل بیرونی
نوستالگرافی: سینما رادیوسیتی تهران ثبت ملی شد/ عزتالله انتظامی؛حالوهوای این سالها
.
سینمای جهان
نمای دور: پیشدرآمدی بر حماسه/ بدرود آقای بوردین/ خداحافظی جان لاستر با دیزنی/ سریال مستند جیمز کامرون دربارهی گونهی علمیخیالی/ موج عظیمی که تا جایزههای اِمی هم رسید/ بیل ماهر واقعاً از ترامپ بیزار است/ ارتباط هری پاتر و سارومن با ماکرون، نتانیاهو، ترامپ و غیره!/ تلاش برای آفریدن یک زبان تازهی انسانی/ اخراج موقت دیوید سایمن از توییتر/ فیلم مستندی دربارهی دیوید آیک/ اپیدمی زشت و مخربی به نام آزار سایبری
روی پرده: موروثی (آری آستر)/ شگفتانگیزها2 (براد برد)/ سولو: یک داستان جنگ ستارگانی (ران هاوارد)/ نفس (سایمن بیکر)
فیلمهای روز: دولاتف (الکسی الکسوویچ گرمن)/ پدمن (آر بالکی)/ تو هرگز واقعاً اینجا نبودهای (لین رمزی)
سینما برای چه ادامه دارد؟: در ستایش دو فیلم قدرندیدهی 2017: پست (استیون اسپیلبرگ)، دانکرک (کریستوفر نولان)
سوارانِ بیسر!: تحلیلی بر چند نما از شاهکار جدید آندری زویاگینتسف، بیعشق
فلاشبک در نمای متوسط: شب روز بعد (هیوبرت کورنفیلد)/ نوارهای اندرسن (سیدنی لومت)
گزارش جشنوارهی کن: کن 2018، بالا و پایین!