شماره 512 - شهریور 1395
سینمای ایران
خشت و آینه: راه بیپایان/ گربهها و آدمها/ سلمانیهای ورشکسته و منتقدان اجارهای
زمین گرد است یا نه؟: جوابیهای به مطلب دکتر مصطفی جلالیفخر در دفاع مطلق از تیم پزشکی عباس کیارستمی و توضیحات جلالیفخر بر این جوابیه
جمچاره؟!: بحثهایی پیرامون پخش تیزر و آنونس فیلمهای ایرانی از شبکهی جم
نمایش خانگی: با اینا تابستون رو سر میکنیم/ مکالمه با اثر/ زیر گنبد کبود
رویدادها: فیلمهای تازه: قاتل اهلی (مسعود کیمیایی)، سد معبر (محسن قرایی)، پیدایش (آبتین مظفری)
مروری بر خبرهای مرداد: گرمای ملامت
به یاد جمشید ارجمند: وداع با یکی از پسرعموها/ کشف دوبارهی سینما/ آخرین نامه
پرسهزنی: هفتهی فیلم ناصر تقوایی: ملولهایی در پیشگاه ناخدا
تلفیق ناخوشایند بزدلی و خودشیفتگی: آن چه در طول زمان متحول شد و آن چه نشد
احوالپرسی: دیدار با فرخ نعمتی، فردوس کاویانی، حسین محباهری، حمید طاعتی
گفتوگو با مهدی هاشمی: کمال همنشین...
گفتوگو با محسن کیایی: لانهی زنبورهای خندان
نقد فیلم: دو نقد بر امکان مینا (کمال تبریزی)/ نقدی بر ایران سرای من است (پرویز کیمیاوی)/ دو نقد بر لانتوری (رضا درمیشیان)، گفتوگو با کارگردان/ نقدی بر زاپاس (برزو نیکنژاد)/ گفتوگو با شبنم مقدمی دربارهی ابد و یک روز، زاپاس و نفس/ دو نقد بر ممیرو (هادی محقق)/ نقدی بر قیچی (کریم لکزاده)
گزارش اکران: توفیق اجباریچهارراه حوادث: چهارصدوچهلوچند روز بعد
معرفی و نقد کتاب: سه نفر بودیم/ آن چه بر من گذشت؛ دوربین، حرکت...، کات/ مطبوعات سینمایی ایران/ گونهی سینمایی/ نگاهی به رمان تازهی سینمایی داریوش مهرجویی: آن رسید لعنتی
سینمای جهان
خبر خوش برای طرفداران سریال بازی تاج و تخت: برگهای سرنوشتساز در راه است/ 43 سال پس از نمایش ترسناکترین فیلم تاریخ سینما: سریال جنگیر، همین امسال/ نخستین سریال وودی آلن در سپتامبر امسال/ فیلم جدید ایستوود در سپتامبر: کندهها و دودهای دیگر/ پروژهی جدید اسپیلبرگ، فیلمی تاریخی-مذهبی است: مورد عجیب استیون اسپیلبرگ/ بازگشت به گذشته: سریال سلاح مرگبار/ کاترین بیگلو و پروژهای جدید پس از چهار سال: فیلمی دربارهی شورشهای 1967 دیترویت/ سرنوشت دو سریال بسیار پرطرفدار: دامنهی پروندههای ایکس و آغاز میراث24/ درسهایی در باب بازسازی آثار کلاسیک/ بری لارسن و کارگردانی فیلم سینمایی/ بازگشت مری پاپینز سوار بر باد شرقی!/ سفر به غرب2 در 2017 بدون استیون چو: سینماگری که به رکورد شکستن عادت دارد/ نگاه رسمی سینمای جنگی آمریکا به وقایع تا چه حد موثق است؟: کوهی از دروغ و تحریف
روی پرده: معرفی فیلمهای تازهی سینمای جهان: جیسن بورن (پل گرینگرس)/ شلی (علی عباسی)/ مردان کوچک (آیرا ساکس)/ درنگ نکن (مارک بربیگلیا)/ کافه سوسایتی (وودی آلن)/ سفر ستارهای به فراسو (جاستین لین)
فیلمهای روز: نقدی بر ارتش بابا (الیور پارکر)/ نقدی بر مگره (اشلی پیرس)/ نقدی بر هر کس سهمی میخواهد (ریچارد لینکلیتر)/ نگاهی به دو فیلم ترسناک جدید مایک فلانگن پیش از آن که بیدار شوم و هیس / نقدی بر الویس و نیکسن (لیزا جانسن)
نمای متوسط: کافه سوسایتی (وودی آلن)/ غرق در ضد عفونیکننده (بنجامین استتلر)/ قوچها (گریمور هاکونارسون)
نگاهی به اقتباسهای سینمایی آثار شکسپیر: شاهزادههای تاریکی/ نگاهی به سه اقتباس سینمایی برتر تراژدی مکبث: عطش تباهکنندهی قدرت و تارهای درهمتنیدهی آز
گزارش پنجاهویکمین جشنوارهی کارلووی واری: نسیم از شرق اروپا میوزد
تماشاگر: کدام واقعیت