نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

«شادروان »

 

نویسنده و کارگردان :حسین نمازی
تهیه کننده:عباس نادران

شادروان فیلم خوش ساخت و جذابی که پر از لحظات شیرین است اما به لودگی نمی‌افتد و برای زدن حرفش به هر چیزی تن نمی‌دهد و در نهایت هم با یک پایان بندی درست و حسابی کارش را تمام می‌کند.
یک داستان اجتماعی برخاسته از واقعیت‌های جامعه ایران که ترکیبش با لحظات خنده‌دار معجون دلنشینی به وجود آورده است.
بازی همه بازیگران خوب و به‌اندازه است و در میان کل بازیگران بهرنگ علوی با یک فیزیک و گریم عجیب که به شدت از خود واقعیش پیرتر است حضور با نمکی در نقش اسد دارد و یا گلاره عباسی نقش یک زن افغانستانی را بازی می‌کند و خوب هم از پس لحن حرف زدن یک افغانستانی برآمده است، اما بهترین بازی متعلق به سینا مهراد در نقش نادر با لباس مارادوناست و او احتمالاً اگر خوش شانس باشد و با بدمهری همیشگی جشنواره درباره فیلم‌های طنز روبه‌رو نشود احتمالاً نامزد سیمرغ نقش اول مرد خواهد شد.
از نکات قابل توجه فیلم مسئله فقر بود که به کلیشه‌ها اسیر نشده بود و فیلم در کنار موضوع فقر و خانواده، گریزی هم به ماجرای سختی‌های زندگی اتباع خارجی مقیم ایران می‌زند و پایان فیلم هم بی‌ربط به این موضوع نیست.
در مجموع شادروان فیلمی است که همه اجزا در خدمت فیلم هستند و خوب مدیریت شده‌اند و کنار هم قرار گرفتند. شادروان در کنار انبوهی از فیلم‌های تلخ جشنواره یک مورد استثنایی و خوب به شمار می‌رود و ما از این جنس فیلم‌ها به شدت در سینمای ایران کم داریم و فیلم‌های این چنینی معمولاً اسیر افراط و تفریط می‌شوند، ولی امیدوارم باز هم از این جنس فیلم در سینمای ایران ببینیم.

 

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آدرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/filmmagazine.official

آدرس کانال آپارات:

آپارات | FilmMagazine.official (aparat.com)

جدیدتر‌ها

آرشیو