شماره: ۴۰۶ - ویژه جشنواره فجر (۵ بهمن ۱۳۸۸ )


واقعیت پرقدرتی به نام سینمای ایران: ملاحظاتی درباره‌ی بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر در چشم‌انداز سینمای ایران
صنعت‌گری در عرصه‌ی فرهنگ: گفت‌وگو با مهدی مسعودشاهی، دبیر جشنواره
این عقب گرد نیست: گفتوگو با وحید اسفندیاری، مدیر اجرایی بازار فیلم ایران
 
مشخصات فیلم‌ها همراه با خلاصه‌ داستان، گزارش تولید، یادداشت فیلمسازان و یادداشت‌های منتقدان. فیلم‌ها: آل (بهرام بهرامیان)/ آناهیتا (عزیزالله حمیدنژاد)/ به‌رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌کیا)/ بیداری رؤیاها (محمدعلی باشه‌آهنگر)/ پرسه در مه (بهرام توکلی)/ پرواز مرغابی‌ها (علی شاه‌حاتمی)/ پسر آدم، دختر حوا (رامبد جوان)/ ترانه‌ی کوچک من (مسعود کرامتی)/ تسویه‌حساب (تهمینه میلانی)/ چهل‌سالگی (علیرضا‌ رییسیان)/ خواب‌های دنباله‌دار (پوران درخشنده)/ سنگ اول (ابراهیم فروزش)/ شب واقعه (شهرام اسدی)/ صبح روز هفتم (مسعود اطیابی)/ طبقه‌ی سوم (بیژن میرباقری)/ طلا و مس (همایون اسعدیان)/ شکارچی شنبه (پرویز شیخ‌طادی)/ طهران تهران: 1. طهران: روزهای آشنایی (داریوش مهرجویی)، 2. تهران: سیم آخر (مهدی کرم‌پور)/ عصر روز دهم (مجتبی راعی)/ کیفر (حسن فتحی)/ کیمیا و خاک (عباس رافعی)/ لطفاً مزاحم نشوید (محسن عبدالوهاب)/ ملک سلیمان (شهریار بحرانی)/ نفوذی (مهدی فیوضی)/ هفت دقیقه تا پاییز (علیرضا امینی)/ فیلم‌های خارج از مسابقه: آدم‌کش (رضا کریمی)/ بیگانگان (عباس رافعی)/ زخم شانه‌ی حوا (حسین قناعت)/ شکلات داغ (حامد کلاهداری)/ صد سال به این سال‌ها (سامان مقدم)/ فاصله (کامران قدکچیان)/ محفل اکس (حبیب کاوش)/ معبد جان (محمد درمنش)/ ناسپاس ( حسن هدایت)/ یک گزارش واقعی (داریوش فرهنگ).

مشخصات فیلم‌ها همراه با خلاصه‌ داستان و نقد. فیلم‌ها: دنیا بزرگ است و رستگاری در کمین (استفان کومانداروف)/ اتاق شماره‌ی شش (کارن شاخنازاروف، الکساندر گورنوفسکی)/ رنج (کمال سان)/ راز مورفوس (کارولا هاتوپ)/ مصطفی شوکای (ساتیبالدی ناریمبتوف)/ غول (آدرین بینیِز)/ شورش در کوتوکنو (نیلز گوپ)/ سرخ‌پوست کوچولو (مارک رشا)/ ملودی برای یک ارگ خیابانی (کایرا موراتووا)/ تسبیح اشتباهی (محمود فاضل چوشکان)/ بازگشت پسر گمراه (نارینه مخرچیان، آرسن آستایان)/ خوش آمدید (فیلیپ لیوره)/ در این بخش سه فیلم ایرانی هم با سایر فیلم‌ها رقابت می‌کنند: به‌رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌کیا)/ طهران، تهران (داریوش مهرجویی، مهدی کرم‌پور) و مُلک سلیمان (شهریار بحرانی).

مسیر سنگلاخ فیلم اولی‌ها/ تماشای این دو فیلم اول را از دست ندهید/ مشخصات فیلم‌ها همراه با خلاصه‌‌ داستان، گزارش تولید و یادداشت فیلم‌سازان. فیلم‌ها: آرام باش و تا هفت بشمار (رامتین لوافی‌پور)/ بدرود بغداد (مهدی نادری)/ برخورد خیلی نزدیک (اسماعیل میهن‌دوست)/ چراغ قرمز (علی غفاری)/ حوالی اتوبان (سیاوش اسعدی)/ خاطره (نادر طریقت)/ خاله سوسکه (نادره ترکمانی)/ خانواده‌ی ارنست (محسن دامادی)/ دموکراسی تو روز روشن (علی عطشانی)/ دیگری (مهدی رحمانی)/ راز دشت تاران (هاتف علی‌مردانی، محمد لطفعلی)/ زمزمه با باد (شهرام علیدی)/ سفر سرخ (حمید فرخ‌نژاد)/ سفر مرگ (حسن آقاکریمی)/ فصل باران‌های موسمی (مجید برزگر)/ گنج روان (امین اصلانی)/ مقلد شیطان (افشین صادقی)/ نخودی (جلال فاطمی)/ نزدیک‌تر از آشنا (رضا سرکانیان)/ وقت بودن (جلیل سامان).

سینمای بلاتکلیف مستند در جشنواره‌ی فجر/ مشکل تولید و نمایش در سینمای مستند/ در مسیر مستند/ معرفی فیلم‌های کوتاه، نیمه‌بلند و بلند همراه با مشخصات، خلاصه داستان و یادداشت فیلمسازان: فیلم‌های کوتاه: اتاق صعود (رضا فرهمند)/ انگار باید به مرگ احترام گذاشت (فرشید اخلاقی‌پور)/ در جست‌وجو (سوسن بیانی)/ دستور آشپزی (محمد شیروانی)/ روز پایان (نرگس آبیار)/ زندگی در کسوف (فتح‌الله امیری)/ سپیده علم کشید (رضا مجلسی)/ فصلی دیگر (آزاده بیزارگیتی)/ فقط کمی نور (سیدحامد نوبری)/ قاب خالی (امین قدمی)/ کاریز (سعید زارعیان)/ کلاس تشکیل می‌شود (جلال نصیری‌هانیس)/ کلاه‌شیشه‌ای (محسن خان‌‌جهانی)/ گم‌شده‌ها (الهام حسین‌زاده)/ لیکو (محمدعلی هاشم‌زهی)/ مرد و دبه (کیوان کریمی)/ مرغ سحر (مهدی باقری)/ نیم‌روزان (محسن رمضان‌زاده)/ و من مسافرم... (لقمان خالدی)/ هزاردستان امیرجاهد (منوچهر مشیری)/ یار دبستانی (محسن خان‌جهانی)/ فیلم‌های نیمه بلند و بلند: تابوت خالی (فرشاد اکتسابی)/ جای خالی ‌آقا یا خانم «ب» (فیما امامی و رضا دریانوش)/ خاک حافظه (مسعود امینی‏تیرانی)/ خانه‌ی خلوت حیاط خورشید (رخشان بنی‏اعتماد)/ خموشی‌های نمور (بهمن داوری)/ روسری‌های رنگی ما (سجاد کریمان مجد، اسماعیل دستگرد، بتول فیضا اکسوی و سلما اوجی)/ ریشه در خاک (محمد خلیل‏زاده)/ زاگرس (منوچهر طیاب)/ سوار خسته می‏تازد (المیرا مقدم)/ سیوا (مهدی منیری)/ شاعر بهشتی (رحیم مرتضی‌وند)/ شیر صحرا (پناه‌برخدا رضایی)/ مادرم بلوط (محمود رحمانی)/ و آسمان آبی (غزاله سلطانی)/ هوا بس (مهدی خواجه‌حسینی).

کارگردان‌هایی که از تلویزیون برخاستند/ اندر مصایب ساختن یک تله‌فیلم ناقابل/ معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات و خلاصه داستان: 12 روز (مصطفی قربان‌پور)/ اسرار پدری (سیدمسعود اطیابی)/ افسانه‌ی 98 (احسان عبدی‌پور)/ بازگشت (شاهرخ دولکو)/ چیزی شبیه معجزه (حسن برزیده)/ خواب بد (منوچهر هادی)/ در آغاز یک روز (بهرام توکلی)/ دویدن در میان ابرها (امین فرج‌پور)/ روزنه‌ای به بهشت (کاوه سجادی‌حسینی)/ ساعت گیج زمان (فرزاد موتمن)/ سایه بر خورشید (محمدتقی انصاری)/ سرگیجه (مسعود آب پرور)/ صدای پای تردید (صادق پروین‌آشتیانی)/ فریدون مهربان است(حمید نعمت‏الله)/ قصه‌ها و واقعیت‌ها (حجت قاسم‌زاده‌اصل)/ کلابس (بهزاد رسول‌زاده)/ مادرانه (محمدعلی سعیدی)/ محدوده‌ی ابری (روح الله سهرابی)/ مژدگانی برای ایلیا (علی عطشانی)/ قطعه‌ی صفر (امیرقاسم راضی)/ و کسی در راه است (رهبر قنبری)/ یک خیانت منصفانه (امیراطهر سهیلی).

فیلم کوتاه و پرسش تاریخی «سینما چیه؟»/ فیلم کوتاه می‌تواند درآمد هم داشته باشد/ معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و یادداشت فیلمسازان: آگهی خط‌خورده (الهام آقالری)/ آن دو (نقی نعمتی)/ بچه‌ی مرز (رضا جمالی)/ به ارتفاع پنجره (حمید دلربا)/ تالار عروسی بوف کور (فرشید اخلاقی‌پور)/ ترانه‌ای برای لوبا (توفان نهان‌قدرتی)/ دایو (امید وفایی)/ درخت شب (فرود عوض‌پور)/ رادیولوژی یک پرتره (امیر توده‌روستا)/ زمین فوتبال (جلال نصیری‌هانیس)/ قرعه (حسن قهرمانی)/ ما در راهیم (عارف نامور)/ مرثیه‌ای برای ژاله و قاتلش (امیراطهر سهیلی)/ نجات (نوید ایران‌بهار)/ نور آسمانی (پناه‌برخدا رضایی)/ وقتی همه چیز تمام می‌شود (شهرام میراب‌اقدم)/ هیس! خدا داره عاشق شوالیه‌های کوچولوش می‌شه! (محمد رشیدی)/ یک بار دیگر (مجید شتی)/ یک جرعه عاطفه (یزدان کیانی).

وضعیت تولید و بازار انیمیشن ما/ معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و یادداشت فیلمسازان: آب‌نبات چوبی (اکبر تراب‌پور)/ آدم‌ها (ماشاالله محمدی)/ ابن هیثم (فرخ یکدانه)/ بارون میاد جرجر (مهین جواهریان)/ پشت بوم (روح‌الله سعادتمند)/ پلاک 121 (امین منتظری)/ تکرار (هاجر فرج‌پور)/ خرمالو (فرشید شفیعی)/ خوب، بد و عشق (بزرگمهر حسین‌پور)/ ده فرمان (مرضیه خدیوی)/ دیو من (علیرضا میراسدالله)/ رستم، تولدی دیگر (سعید قهاری)/ روزگار سپری‌شده (فرنوش عابدی)/ رؤیای شهر خاکستری (آرش رازانی)/ زکرّیای رازی (فرشاد شفیعی)/ ساعت‌کش (وحید برزگر)/ سیگار و سینما (ابراهیم ساکتی)/ شهر خاموش (امیر مهران)/ عکس (مریم خلیل‌زاده)/ قصه‌ی کوچک ما (آمنه اسلامی)/ کوه نورانی (سامان خرم)/ گرگ و میش (محمد­علی سلیمان‌زاده)/ ماه و پلنگ (مجید بلادپس)/ مثل این‌که می‌خندد (سپهر علی‌محمدلو)/ مخصوصاً موسیقی (سینا عطاییان)/ مرد جوان و خیاط حیله‌گر (راشین خیریه)/ مشعل المپیک (شهرام حیدریان)/ نوازنده (کیانوش عابدی)/ نوعی دیگر بودن (ماشاالله محمدی)/ همسایه‌ات را مخور (محمود نفیسی).

معرفی فیلمها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و نقد. فیلم‌های داستانی: تزار (پاول لونگین)/ به اراده‌ی چنگیز خان (آندری بوریسف)/ پول کثیف مزاحم (دومینیک اوتنن ژیرار)/ گومون (کازواکی کیریا)/ تک‌تیرانداز (دانته لم)/ فراری جنگی (استیل، ژان‌لویی شلسر)/ جان رِیب (فلورین گالن برگر)/ مورد ناشناخته (فلیکس فالک)/ بچه‌های قدرتمند (کریسانا پونگ راچاتا)/ فیلم‌های مستند: چین هنوز دور است (ملک بن‌اسماعیل)/ 18-14، خشم و هیاهو (ژان‌فرانسوا دولاسوس )/ در برلین (مایکل بالهاوس، چیرو کاپلاری)/ سرگرمی (سیرو آلتاباس)/ سلاطین زمان (مِیت لاس)/ سیاره‌ی پلاستیک (ورنر بوت)/ شمال (رونه دنشتاد لانگلو)/ کسب وکار در کاتانگا (تیِری میشل)/ کشوری ایده‌آل (اوروفونگ راکساساد).

معرفی فیلم‌ها همراه با خلاصه داستان و نقد: در جست‌وجوی اریک (کن لوچ)/ زمانی که باقی می‌ماند (الیا سلیمان)/ پیت در راه بهشت (نیکلاس دوستال)/ هانسل و گرِتِل (پیل‌سونگ ییم)/ جالاینور (یه ژائو)/ کانگامبا (روخلیو پاریس)/ موضوع غیرشخصی (ماتیاس گوکالپ)/ سپیده‌دم دنیا (عباس فاضل)/ میراث اِزتِر (یوزف سیپوس)/ یخ‌زده (شیواجی چاندرابوشان)/ بدرود (سونگ فانگ).


جلوه‌گاه شرق – مسابقه‌ی سینمای آسیا:
معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و نقد: معادله‌ی عشق و مرگ (چائو بائو پینگ)/ مرد دلیر غم‌زده (چی‌-هیو هونگ)/ درخت گیلاس روی تپه (تتسوئو شینوهارا)/ باران لعنتی (ساتیش منوار)/ بیرون از چرخه (‌غلام ربانی بیپلوب)/ بدرود گلساری (آرداک امیرکولف)/ نیمروز راستین (نوشیر سعیدف)/ چاه معدن (چی ژانگ)/ جرمال (راوی ل. بهروانی)/ در این بخش دو فیلم ایرانی هم رقابت دارند: آناهیتا (عزیزالله حمیدنژاد) و کیمیا و خاک (عباس رافعی).

در جستوجوی حقیقت و عدالت – مسابقه‌ی سینمای معناگرا: معرفی فیلم‌ها همراه با مشخصات، خلاصه داستان و نقد: نامه‌هایی‌ به پدر جیکوب (کلاوس هارو)/ توماس (میکا سوینی)/ آوای آند (استفان پاشو)/ حادثه (پویی ـ سویی چیانگ)/ جنگل (پیوتر دومالا)/ کوهستان روبه‌رو (واسیلیس دوروس)/ زارا (آیتن موتلو سارای)/ روز سیزدهم (یان و دومینیک هیگینز)/ عبور (کیم تائه کیون)/ تبعیدی در ماه (هائه جون لی)/ در این بخش دو فیلم ایرانی هم رقابت دارند: بیداری رؤیاها (محمدعلی باشه‌آهنگر) و یوسف پیامبر (فرج‌الله سلحشور).

از محمدصادق آذین: قلب تولید/ داریوش ارجمند: جانِ شیفته و فردیتِ قوام‌یافته/ رضا برجی: روح بی‌قرار/ محمدتقی پاک سیما: نگاهی از پل/ اسحاق خانزادی: نیم قرن صدا/ اصغر شاهوردی: زیتون شکسته/ امیر قویدل: روح مهربان/ علی کسمایی: ناگهان دوبله.../ محمدابراهیم رضایی: از پیشگامان لابراتوار/ مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قرن 21: کیفیت، کیفیت و کیفیت



جشنواره‌ی فیلمهای زیر متوسط:
گزارش بیستودومین جشنواره‌ی توکیو
حیران، امیتاب بچن و چند داستان دیگر: گزارش ششمین جشنواره‌ی دوبی
بیست سال پیش در همین ماه: مروری بر شماره‌ی 86 ماهنامه‌ی فیلم (12 بهمن 1368)

آرشیو1
شماره:۶۱۹ (شماره آذر ۱۴۰۳)
شماره:۶۱۸ (ویژه نامه آبان ۱۴۰۳ / پرونده یک موضوع: سینماکتاب)
شماره:۶۱۷ (مهر ماه ۱۴۰۳)
شماره:۶۱۶ (شهریور ماه ۱۴۰۳ ویژه‌نامه روز ملی سینما)
شماره:۶۱۵ (مرداد ماه ۱۴۰۳)
شماره:۶۱۴ (تیر ماه ۱۴۰۳)
شماره:۶۱۳ (خرداد ماه ۱۴۰۳)
شماره:۶۱۲ (اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
شماره:۶۱۱ (ویژه نامه نوروز ۱۴۰۳ / پرونده یک موضوع: سینما و نفت)
شماره:۶۱۰ (ویژه نامه اسفند ماه / پرونده یک موضوع: سینمای فلسطین)
شماره:۶۰۹ (ویژه‌نامه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و چهل سالگی فارابی)
شماره:۶۰۸ (دی ماه ۱۴۰۲ پرونده یک فیلم: گیج‌گاه)
شماره:۶۰۷ (آذر ماه ۱۴۰۲ پرونده یک فیلمساز: داریوش مهرجویی)
شماره:۶۰۶ (آبان ماه ۱۴۰۲ پرونده یک موضوع: سینمای کمدی در ایران)
شماره:۶۰۵ (مهر ماه ۱۴۰۲ پرونده: سینمای مستقل ایران از نگاه منتقدان فیپرشی)
شماره:۶۰۴ (شهریور ماه ۱۴۰۲ ویژه‌نامه روز ملی سینما)
شماره:۶۰۳ (مرداد ۱۴۰۲)
شماره:۶۰۲ (تیر ۱۴۰۲)
شماره:۶۰۱ (خرداد ۱۴۰۲)
شماره:۶۰۰ (ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۲)
شماره:۵۹۹ (ویژه‌نامه چهل سال سینمای جنگ و دفاع مقدس)
شماره:۵۹۸ (ویژه‌نامه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر)
شماره:۵۹۷ (دی ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۶ (آذر ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۵ (آبان ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۴ (مهر ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۳ (شهریور ۱۴۰۱ ویژه‌نامه روز ملی سینما)
شماره:۵۹۲ (مرداد ۱۴۰۱)
شماره:۵۹۱ (تیر ۵۹۱)
شماره:۵۹۰ (خرداد ۱۴۰۱)
شماره:۵۸۹ (فروردین ۱۴۰۱)
شماره:۵۸۸ (اسفند ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۷ (بهمن ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۶ (دی ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۵ (پاییز ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۴ (۱۰ شهریور ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۳ (تیر ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۲ (خرداد ۱۴۰۰)
شماره:۵۸۱ (اسفند ۱۳۹۹)
شماره:۵۸۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۹ (۱ بهمن ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۸ (دی ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۷ (آذر ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۶ (آبان ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۵ (مهر ۱۳۹۹)
شماره:۵۷۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹)
شماره:۵۶۹ (فروردین ۱۳۹۹)
شماره:۵۶۸ (اسفند ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۷ (۱۲ بهمن ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۶ (بهمن ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۵ (دی ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۴ (آذر ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۳ (آیان ۱۳۹۸)
شماره:۵۶۲ (مهر ۱۳۹۸ )
شماره:۵۶۱ (شهریور ۱۳۹۸ )
شماره:۵۶۰ (مرداد ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۹ (تیر ۱۳۸۹)
شماره:۵۵۸ (خرداد ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۷ (اردیبهشت ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۶ (فروردین ۱۳۹۸)
شماره:۵۵۵ (اسفند ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۴ (۱۰ بهمن ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۳ (بهمن ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۲ (دی ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۱ (۲۰ آذر ۱۳۹۷)
شماره:۵۵۰ (آذر ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۹ (آبان ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۸ (مهر ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۷ (۲۰ شهریور ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۶ (شهریور ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۵ (مرداد ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۴ (تیر ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۳ (خرداد ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۲ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۱ (اردیبهشت ۱۳۹۷)
شماره:۵۴۰ (فروردین ۱۳۹۷)
شماره:۵۳۹ (اسفند ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۸ (۱۲ بهمن ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۷ (بهمن ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۶ (ویژه‌ی زمستان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۵ (دی ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۴ (آذر ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۳ (نیمه‌ی دوم آبان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۲ (آبان ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۱ (مهر ۱۳۹۶)
شماره:۵۳۰ (۲۰ شهریور ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۹ (شهریور ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۸ (مرداد ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۷ (تیر ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۶ (خرداد ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۵ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۴ (اردیبهشت ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۳ (فروردین ۱۳۹۶)
شماره:۵۲۲ (اسفند ۱۳۹۵)
شماره:۵۲۱ (۱۲ بهمن ۱۳۹۵)
شماره:۵۲۰ (بهمن ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۹ (۲۰ دی ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۸ (دی ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۷ (آذر ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۶ (بیست آبان ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۵ (آبان ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۴ (مهر ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۳ (۲۰ شهریور ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۲ (شهریور ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۱ (مرداد ۱۳۹۵)
شماره:۵۱۰ (تیر ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۹ (خرداد ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۸ (شماره‌ی ویژه بهار)
شماره:۵۰۷ (اردیبهشت ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۶ (فروردین ۱۳۹۵)
شماره:۵۰۵ (اسفند ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۴ (۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ویژه‌ی جشنواره فیلم فجر)
شماره:۵۰۳ (بهمن ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۲ (نیمه‌ی دی ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۱ (دی ۱۳۹۴)
شماره:۵۰۰ (آذر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۹ (شماره ویژه‌ی پاییز ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۸ (آبان ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۷ (مهر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۶ (۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ویژه‌ی روز ملی سینما)
شماره:۴۹۵ (شهریور ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۴ (مرداد ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۳ (تیر ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۲ (خرداد ۱۳۹۴)
شماره:۴۹۱ (۲۰ اردیبهشت (شماره ویژه بهار ۱۳۹۴))
شماره:۴۹۰ (اردیبهشت ۱۳۹۴)
شماره:۴۸۹ (فروردین ۱۳۹۴)
شماره:۴۸۸ (اسفند ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۷ (۱۲ بهمن ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۶ (بهمن ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۵ (نیمه دی ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۴ (دی ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۳ (آذر ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۲ (۲۰ آبان ۱۳۹۳ - فوق‌العاده‌ی پاییز)
شماره:۴۸۱ (آبان ۱۳۹۳)
شماره:۴۸۰ (مهر ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۹ (۲۱ شهریور ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۸ (شهریور ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۷ (مرداد ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۶ (تیر ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۵ (خرداد ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۴ (ویژه بهار - ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۳ (اردیبهشت ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۲ (فروردین ۱۳۹۳)
شماره:۴۷۱ (اسفند ۱۳۹۲)
شماره:۴۷۰ (۱۲ بهمن ۱۳۹۲ (ویژه جشنواره فیلم فجر))
شماره:۴۶۹ (بهمن ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۸ (دی ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۷ (آذر ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۶ (شماره‌ی ۴۶۶، ویژه‌ی پاییز ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۵ (آبان ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۴ (مهر)
شماره:۴۶۳ (۲۱ شهریور)
شماره:۴۶۲ (شهریور ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۱ (مرداد ۱۳۹۲)
شماره:۴۶۰ (تیر ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۹ (خرداد ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۸ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۷ (اردیبهشت ۱۳۹۲ )
شماره:۴۵۶ (فروردین ۱۳۹۲)
شماره:۴۵۵ (اسفند ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۴ (۱۲ بهمن ۱۳۹۱ (ویژه جشنواره فیلم فجر))
شماره:۴۵۳ (بهمن ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۲ (دی ۱۳۹۱)
شماره:۴۵۱ (آذر)
شماره:۴۵۰ (نیمه آبان ۱۳۹۱ | ویژه‌ی سی سالگی)
شماره:۴۴۹ (آبان ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۸ (مهر ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۷ (۲۱ شهریور ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۶ (شهریور ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۵ (مرداد ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۴ (تیر‌ماه ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۳ (خرداد ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۲ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۱ (اردیبهشت ۱۳۹۱)
شماره:۴۴۰ (فروردین)
شماره:۴۳۹ (اسفند)
شماره:۴۳۸ (۱۲ بهمن ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۷ (بهمن ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۶ (دی‌ماه ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۵ (آذر ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۴ (شماره ویژه پاییز - ۱۷ آبان ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۳ (آبان ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۲ (مهر ۱۳۹۰)
شماره:۴۳۱ (شماره ویژه‌ی روز ملی سینما - ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ )
شماره:۴۳۰ (شهریور ۱۳۹۰ )
شماره:۴۲۹ (مرداد ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۸ (تیر ماه ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۷ (خرداد ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۶ (شماره ویژه بهار - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۵ (اردیبهشت ۱۳۹۰ )
شماره:۴۲۴ (نوروز ۱۳۹۰)
شماره:۴۲۳ (اسفند ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۲ - ویژه جشنواره فیلم فجر (۱۶ بهمن ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۱ (بهمن ۱۳۸۹)
شماره:۴۲۰ (دی‌ماه ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۹ (آذر ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۸ (شماره ویژه پاییز - ۲۰ آبان ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۷ (آبان ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۶ (مهر ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۵ (شماره ویژه روز ملی سینما - ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ )
شماره:۴۱۴ (شهریور ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۳ (مرداد ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۲ (تیر ماه ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۱ (خرداد ۱۳۸۹)
شماره:۴۱۰ (شماره ویژه بهار - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ )
شماره:۴۰۹ (اردیبهشت ۱۳۸۹ )
شماره:۴۰۸ (اول فروردین ۱۳۸۹)
شماره:۴۰۷ (اول اسفند ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۶ - ویژه جشنواره فجر (۵ بهمن ۱۳۸۸ )
شماره:۴۰۵ (اول بهمن ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۴ (دی ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۳ (آذر ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۲ (نیمه آبان - ویژه پاییز ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۱ (اول آبان ۱۳۸۸)
شماره:۴۰۰ (۱ مهر ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۹ (ویژه روز ملی سینما) (۲۱ شهریور ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۸ (شهریور ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۷ (مرداد ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۶ (تیر ۱۳۸۸ )
شماره:۳۹۵ (خرداد ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۴ (ویژه بهار - نیمه‌ اردیبهشت ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۳ (اردیبهشت ۱۳۸۸ )
شماره:۳۹۲ (ویژه‌ی نوروز ۱۳۸۸)
شماره:۳۹۱ (اسفند ۱۳۸۷)
شماره:۳۹۰ (ویژه‌ی ویژه بیست‌و‌هفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر- ۱۲ بهمن ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۹ (بهمن ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۸ (دی ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۷ (آذر ۱۳۸۷ )
شماره:۳۸۶ (ویژه پاییز - ۱۸ آبان ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۵ (آبان ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۴ (مهر ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۳ (ویژه‌ی روز ملی سینما - نیمه‌ی دوم شهریور ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۲ (شهریور ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۱ (مرداد ۱۳۸۷)
شماره:۳۸۰ (تیر ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۹ (خرداد ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۸ (ویژه بهار - نیمه‌ اردیبهشت ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۷ (اردیبهشت ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۶ (فروردین - ویژه‌ی نوروز ۱۳۸۷)
شماره:۳۷۵ (اسفند ۱۳۸۶)
شماره:۳۷۴ (ویژه بیست‌وششمین جشنواره فیلم فجر - ۱۲ بهمن ۱۳۸۶)



همکاران این شماره:سینمای ایران: محمدرضا باباگلی، محمد باغبانی، امید بنکدار، محسن بیگآقا، امیر پوریا، ابوالحسن تهامی، آرش خوشخو، مهرزاد دانش، شاهرخ دولکو، هوشنگ راستی، شهزاد رحمتی، فرامرز مرضیه ریاحی، آنتونیا شرکا، محمد شکیبی، سیدرضا صائمی، حمیدرضا صدر، تهماسب صلحجو، جواد طوسی، پیروز کلانتری، شهرام مکری، آذر مهرابی، خسرو نقیبی
گزارشهای تولید فیلمهای ایرانی: سعید قطبیزاده،  شاهین شجریکهن،  شاپور عظیمی. سینمای جهان: سعید خاموش، احسان خوشبخت، شهزاد رحمتی، الهام طهماسبی. صفحه‌‌آرایی و طراحی: علی‌‌رضا امک‌چی .