نوروز امسال با بصرفه‌ترین سیم‌کار کشور

سینمای ایران » گزارش1400/08/28


سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های‌ کودک و نوجوان درشهر تاریخی رباط‌کریم

زهرا سلیمی

 

جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری رباط کریم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر از تاریخ 16 مهر سال جاری به مدت 5 روز در سینمای فرهنگ رباط کریم برگزار شد و مورد استقبال اهالی سینمای مردم شریف رباط کریم به خصوص کودکان و نوجوانان این شهر تاریخی قرار گرفت.
مریم تقوی فرد عضو اصلی شورای شهر و رییس شورای شهر رباط کریم در پایان این جشنواره که روز 20 مهر برگزار شد ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این جشنواره بین المللی در دیار کریمان و شهر تاریخی رباط کریم گفت: رباط کریم با توجه به وسعت و شرایط جغرافیای و جمعیتی که دارد می تواند به پایگاه مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار تهران بزرگ تبدیل شود و بالندگی هرچه بیشتر فرهنگ‌ و هنری در محدوده استان تهران و کشور بی بدیلی را ایفا نماید.
رییس شورای شهر رباط کریم استقبال و همراهی مردم را با این رویداد مهم فرهنگی و هنری را نشانه بارز وجود زمینه‌های لازم برای توسعه فرهنگ و هنری در این سطح این شهر تاریخی در غرب استان تهران دانست و از مسئولین کشوری خواست که تا این شهر پویا و پرتحرک از منابع انسانی و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل این موقعیت جغرافیایی توسعه پذیر را در تقویم برنامه‌های فرهنگی و هنری خود قرار داده و به صورت ویژه‌ای به آن نگاه کنند.
عضو شورای شهر رباط کریم افزود : رباط کریم به دلیل سابقه تاریخی و فرهنگی که دارد و همچنین به دلیل درصد قابل توجه فرهنگیان و هنرمندان و جوانان بودن ضریب جمعیتی یک جغرافیای انسانی قابل برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی است و لازم است همه مسئولان و برنامه ریزان فرهنگی به این زمینه توسعه و رشد فرهنگی در محدوده استان تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران را بیشتر فراهم کرد.
وی خاطر نشان کرد: قرار گرفتن این شهر در مسیر سه شریان اصلی ورودی و خروجی تهران به صورت زمینی، وجود مسیر ریلی و همچنین نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی اما خمینی(ره)، این شهر را با وجود شهرستان‌های پر جمعیت به یک موقعیت استراتژیک و ارزشمند تبدیل کرده است که توجه به این ظرفیت ها میتوان موجب شکل گیری زیر ساخت های مناسب و هدفمند فضای های فرهنگی و هنری در محدوده‌ی استان تهران شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به وجود مراکز متعدد دانشگاه ها در سطح شهر رباط کریم اظهار امیدواری کرد در آینده، از ظرفیت های دانشگاهی برای بسترسازی فرهنگی و هنری در سطح رباط کریم و استان تهران بیشتر استفاده شود. و در پایان ضمن ارزیابی موفقیت آمیز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در شهر تاریخی رباط کریم از مسئولان و دست اندرکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شهرداری رباط کریم و دبیرخانه جشنواره و هنرمندان و سینما دوستان تقدیر و تشکر کرد.

 

کانال تلگرام ماهنامه سینمایی فیلم:

https://telegram.me/filmmagazine

آدرس اینستاگرام:

https://www.instagram.com/filmmagazine.official

آدرس کانال آپارات:

آپارات | FilmMagazine.official (aparat.com)

 

آرشیو

فراخوان اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
فیلم خانه ماهرخ ساخته شهرام ابراهیمی
فیلم گیج گاه کارگردان عادل تبریزی
فیلم جنگل پرتقال
fipresci
وب سایت مسعود مهرابی
با تهیه اشتراک از قدیمی‌ترین مجله ایران حمایت کنید
فیلم زاپاتا اثر دانش اقباشاوی
آموزشگاه سینمایی پرتو هنر تهران
هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت
گروه خدمات گردشگری آهیل
جشنواره مردمی عمار
جشنواره انا من حسین
آموزشگاه دارالفنون
سینماهای تهران


سینمای شهرستانها


آرشیوتان را کامل کنید


شماره‌های موجود


نظر شما درباره سینمای مستقل ایران چیست؟
(۳۰)

عالی
خوب
متوسط
بد

نتایج
نظرسنجی‌های قبلی

خبرنامه

به خبرنامه ماهنامه فیلم بپیوندید: