شماره 572 - تیر ۱۳۹۹

سينماي ايران

خشت و آينه: اکران اينترنتي، قاچاق، کپي‌رايت/ لودهندگان!/ به سريال‌تان آب نبنديد، لطفاً! / با چراغ خاموش
رويداد: بوي کافور و تلخي تکرار: مرور خبرهاي خرداد
درگذشتگان:‌ محمدعلي کشاورز: تلخکامي‌هاي يک بازيگر خوش‌نام/ مهر و اقتدار و... گاهي جنون/ غروب يکي از روزهاي آخر بهار/ از لابه‌لاي گپي با محمدعلي کشاورز: شما جوان‌ها!/ «ممدل» و دوستش
مرجان: خسته از خود نبودن
يادها: منصور سپهرنيا در نودسالگي
تلويزيون: درباره‌ی يک نام محبوب؛ مهران مديري: متولد روز جهاني سلامت! / تله‌فيلم؛ فرصت يا محدوديت؟ / نگاهي به سريال سرباز: از ادبيات تا پروپاگاندا / نگاهي ديگر به سريال پايتخت6 از دريچة روانشناسي 
.
ميراث خونين:
خودکامگي پدرانه و سينماي شخصي       
موسيقي عاطفة فيلم است: نگاهي ديگر به کارکرد موسيقي در فيلم
خودم را آدم خوشبختي ميدانم: در هشتادسالگي عباس کيارستمي؛ از تولد تا رضايتمندي در ميان‌سالي
مأمور ما در تهران: به بهانة انتشار فيلم دام نامرئي پس از چهار دهه: ساواک در مقام تهيه‌کننده
نقد سهمگين جامعة ايراني: احمد فاروقي‌قاجار و هيچکاک
از صادق‌کرده تا قدرت گوز‌ن‌ها: ردگيري سينماي ايران در کتاب خاطرات محمد بلوري

نقد فيلم
يلدا
(مسعود بخشي)/ گفت‌وگويي با بهناز جعفري و صدف عسکري، بازيگران فيلم/ تيغ و ترمه (کيومرث پوراحمد)/ زير نظر (مجيد صالحي)/ حکايت دريا (بهمن فرمان‌آرا)/ کشتارگاه (عباس اميني)
فرم؛ آنچه نيست، آنچه هست: ميزگردي با مجيد برزگر، مرتضي فرشباف و بهتاش صناعي‌ها، دربارة کاربردهاي فرم در سينما

سينماي جهان
نماي دور:
پاسخ ردکليف به توييت‌هاي رولينگ/ تلاش لينچ براي ثبت متفاوت اين روزها/ فيلم‌هايي که در کنار کوويد 19 کليد مي‌خورند/ نگاهي به مسير آيندة صنعت سلبريتي‌سازي/ اليزابت ماس در فرار کن خرگوش، فرار کن/ قهرمان‌هاي بيرون پردة باليوود/ تأثير کشته شدن فلويد بر سريال‌هاي تلويزيوني/ فيلم‌هاي برگزيده‌اي که به نمايش درنيامدند/ برش‌هايي از واکنش سينماگران به قتل فلويد/ بربادرفته بر باد
زير سايههاي خاکستري: آيا ساخت فيلم دربارة موضوع کرونا هنوز زود است؟
ميدانستم که اين کتاب دربارة پول است: گفت‌وگوي دِويکا گيريش، معاون سردبير «فيلم کامنت»، با گرتا گرويگ
فيلمهاي روز: عمليات خروج (سام هارگريو) / درياچة غاز وحشي (ديائو يينان) / هرگز، به ندرت، گاهي، هميشه (اليزا هيتمن) / «رابينسوناد»: فيلم‌ها و سريال‌هاي رابينسون کروزويي
نگاهي به سه فيلم مطرح مستقل آمريکا (جواهرات تراشنخورده، فانوس دريايي، پسر عزيز)
سريال روز: ايستگاه بغداد (آليس تراتون، بن ويليامز)
در گذشته هم معصوم نبوديم...: مورد عجيب کمال سونال در سينماي ترکيه
نماي متوسط: شمشير اعتماد/ قدرت اعتماد (لين شلتن)/ زندگي نامرئي (کريم عينوز)/ بدن مسيح (يان کوماسا)/ مرد نامرئي (لي ونل)
فلاشبک در نماي متوسط: دختران (جرج کيوکر)/ زنان کوچک (مروين ليروي)
بازار تئوري توطئه هميشه گرم است: گپي با لين شلتن، دربارة آخرين فيلمش شمشير اعتماد
قصه
هاي نژادپرستي: گفت‌وگويي با اريک، دستيار فيلم‌بردار هاليوودي

آرشیو