شماره 537 - بهمن 1396

روی جلد: ساعد سهیلی، بازیگر و اكتای براهنی، كارگردان پل خواب

سینمای ایران
خشت و آینه: ساغرم شکست ای ساقی/ دریا در کاسه‌های کوچک/ فیلم‌سوزی و نقدسوزی/ تکرار در ته دیگ!/ بمباران آگاهی
رویداد: مقدمهای بر جشنواره‌ی سیوششم فجر: خورشید دوباره طلوع می‌كند/ تو هم تنت می‌خاره‌ها!/ کوچک زیباست اما... کوچک به چه معناست؟/ زمانی دیگر، با شکوهی بیشتر.../ درباره‌ی جشنواره‌ی 180‌ثانیه‌ای بانك پاسارگاد
درگذشتگان:جمشید الوندی/ ناصر ملک‌محمدی نوری
یک تخلف بزرگ در «کفشهایم کو؟» (بخش دوم)/ در پاسخ به یادداشت «کفش نو، سلام!» از کیومرث پوراحمد
بازار رؤیافروشی: نگاهی به وضعیت شبکه‌ی نمایش خانگی
واقعاً چرا کمدی‌‌ها میفروشند؟
مستند و واقعی؛ مثل زندگی:
مرور چند فیلم از یازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی سینماحقیقت/ گفت‌وگوی اختصاصی با جانفرانکو رزی، مستندساز نامزد اسکار    
ستارهباران: ریشه‌های شهرت و محبوبیت ستاره‌ها در سینمای ایران
سیبزمینی، فلفل و گیلاس!: میزگرد جامعه‌شناسی مخاطب سینمای ایران با حضور دکتر مهناز رونقی و دکتر محمدعلی الستی
نقد فیلم:
سه نقد بر سد معبر (محسن قرایی)/ دو نقد بر پل خواب (اکتای براهنی)/ حریم شخصی (احمد معظمی)/ دو نقد بر آپاندیس (حسین نمازی)/ دو نقد بیدار شو آرزو (کیانوش عیاری)
گزارش اکران: خوابِ بعد از لرزش
سینمای جهان
نمای دور:
شب بیلبردها و دروغ‌ها و تبعیض‌ها!/ دل‌جویی بفتا از بلیدرانر 2049!/ اوپرا وینفری، نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا؟!/ دیو و دلبر، دیوها و دلبرهایی دیگر.../ سال درخشان دیگری برای دیزنی/ فیلم غیرآمریکایی در جمع صد فیلم پرفروش جهان!/ سال خیره‌کننده‌ای برای سینمای وحشت/ شکستن رکورد فروش‌های داخلی و خارجی/ فیلمهای برگزیده‌ی «سایت اند ساند»: فرار کن در رده‌ی اول
ترجمه‌ی غلط نام فیلم‌ها: شوالیههای سیاه، مترجم‌‌های تاریک!
نمای متوسط: تیغ جاودانگی
(تاکاشی میکه)/ قویتر (دیوید گوردن گرین)/ تلما (یوآخیم تریئر)/ کوهستانی میان ما (هانی ابو اسعد)
فیلمهای روز: هفت دلاور (آنتوان فوکوآ)/ کشتن گوزنی مقدس (یورگوس لانتیموس)/ اونا (بندیکت اندروز)/ بیعشق (آندری زویاگینتسف)
فیل و فنجون: موقعیت سینمای ایران کنار سینمای جهانی در فرانسه‌ی سال 2017
نمای درشت: بیلدرانر 2049 (دنیس ویلنوو): شب و شهر/ انسان‌تر از انسان، سردتر از آهن/ راز در چشمانش/ نظر منتقدان: دی‌ان‌ای فیلم و ژن‌های مرغوب!/ وقایع‌نگاری یک اعتراض/ ماندگارترین آثاری که بلیدرانر تحت تأثیر آن‌ها ساخته شده/ گفت‌وگو با دنیس ویلنوو

آرشیو